återställa tömt papperskorg

Permalänk
Avstängd

återställa tömt papperskorg

Hej jag råkade tömma min papperskorg med några saker av misstag. finns det något sätt att återställa detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tacoman:

Hej jag råkade tömma min papperskorg med några saker av misstag. finns det något sätt att återställa detta?

Både ja & nej.
Filerna är nämnligen inte borta så sett utan utrymmet har bara markerats som ledigt, det kräver dock att man använder sig av ett program som kan återställa filer.
Det finns både gratis & betal varianter.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Avstängd

@Belzader:

Okej tack kan du rekommendera något grattis program?

Permalänk
Medlem

@Tacoman:
Recuva bör klara av det, eftersom det inte rör sig om någon avancerad återställning.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Om det är filer som låg på en SSD är det nog bara att glömma tyvärr då det är betydligt svårare att återskapa borttagna filer från en SSD kontra HDD.

Permalänk
Medlem

@Tacoman: Det beror också på hur mycket du använt datorn sedan dess, då datan kan ha skrivits över, försök återställa datan nu, utan att använda datorn till något annat först.

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]