Permalänk
Medlem

King´s sorrel finns väl vid stengravarna vid bonnläppen?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Hmm jag kommer ingenvart i spelet. Har mest gått runt i stan och fått uppdrag efter euppdrag men lyckas aldrig lösa dom. Jag ska hitta ett orcsword, döda några snubbar, bli blessad av en Ardos(?) präst m.m. Är level 3, snart 4. Tränat lite enhandssvärd och lärt mig brygga helaing potions. Hur ska jag fortsätta? Kommer det rulla på bättre sen?
Vill inte läsa tråden heller för hata att läsa om hur långt folk har kommit, att dom klarat det, bästa vapen m.m.

Gärna nån som har ICQ som kan adda mig på 137073806, lite lättare då.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Systemkrav??

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Systemkrav? Hmm det flyter perfekt utanför staden på min dator med hyffsade inställningar, ni ser ju specsen nedanför, går nog köra med sämre dator också. Hade jag bara haft fetare processor hade det nog flutit perfekt i staden med.

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
Gärna nån som har ICQ som kan adda mig på 137073806, lite lättare då.

Jag addade dig, kan gärna hjälpa lite.

Systemkraven är nog rätt höga, det går segt som fan inne i staden, men ute i vildmarken flyter det på asbra... konstigt.

Dator: AMD 900Mhz, 512Mb RAM, ATI Radeon 9000PRO 64Mb...

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

heh jag vet inte om alla vet det här men dra upp range of view till 300% fyfan vilken skillnad.. trodde 100% va det högsta som e rätt logiskt..

Permalänk
Medlem

ja hehe, man kan se så långt pixlarna når

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ansgarr
Du kan fråga någon av köpmännen vid merchants square var man kan hitta alkemistens växter. När du gör det spawnas alla växter förutom king´s sorrel utanför stadsporten.

King´s sorrel är grymt sällsynta och återfinns oftast på svåråtkomliga ställen och nära farliga mobs.

Om du vill lära dig alchemy så är det bättre att snacka med sagitta. Hennes quests är mycket lättare. Hon finns i en grotta nära onar´s farm asså nära mercenary camp...

..Vilket är det bästa vapnet ni hittat?

Mitt är dragon slicer: 2H 80dmg :):):)

Jag har inte hittat nått bra vapen...däremot så har jag byggt ett eget vid Forgen...heavy ore dragon slayer....gör 110 i skada...

det och 100% i two handed = slakt.

Permalänk
Medlem

Ansgarr, var hittade du Dragon Slicer?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Vanu?! Har Gothic II kommit ut i Sverige eller? 1:an var ju bland det roligaste jag lirat. Tvåan fanns ju bara på tyska och polska inte engelska eller har de fixat det nu?

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Ansgarr, var hittade du Dragon Slicer?

du vet det där stora BergsTrollet på kartan? iaf, på vägen dit (nära där) finns det 2(?) grottor, och den senare av dom finns Dragon Slayer, (80/80)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Vanu?! Har Gothic II kommit ut i Sverige eller? 1:an var ju bland det roligaste jag lirat. Tvåan fanns ju bara på tyska och polska inte engelska eller har de fixat det nu?

Ja, släpptes för nån vecka sedan. Tyska versionen släpptes i November förra året.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Jag har en fråga.... jag e level 13 men jag har fortfrande problem med att döda skelett! Men jag dödar orcer troll och shaddowbeasts hur lätt som helst...

Visa signatur

Barton2500@2551 mhz 189*13,5 Hemmabyggd vattenkylning. EDIT: Numera stolt medlem i 3090 klubben =)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spof
Jag har en fråga.... jag e level 13 men jag har fortfrande problem med att döda skelett! Men jag dödar orcer troll och shaddowbeasts hur lätt som helst...

Skelett med 2H svärd är inte så lätta nej.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Någon som har fixat old-map grejen? Det är en karta man köper i hamnen av kart-nissen, men iaf. Det finns ett kryss på den o några andra symboler, men på krysset finns bara ett träd? Nån som gjort det?
Sen undrar jag vart man hittar Bronco (han som misstänks ha stulit weed av nån)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Ansgarr, var hittade du Dragon Slicer?

SPOILER****

Om du är vid stenarna nära stentrollet och går in i dalen med stencirkeln där 3 st magiker försöker sabba eye of innos. Först går du igenom en stenark och sen är det precis till höger. Grottan innehåller 2 skeletons och 2 asjobbiga shadowknights lr nåt ( kommer inte ihåg vad dom hette). Dom ser ut som fallna paladins

När du dödat monstrena väntar svärdet på dig inne i grottan, hängandes i luften upplyst av ett blått sken.

Hur coolt som helst :):):)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Någon som har fixat old-map grejen? Det är en karta man köper i hamnen av kart-nissen, men iaf. Det finns ett kryss på den o några andra symboler, men på krysset finns bara ett träd? Nån som gjort det?
Sen undrar jag vart man hittar Bronco (han som misstänks ha stulit weed av nån)

Den leder till en grotta nära aztek-pyramiderna. Där finns mycket pengar att hämta. (kolla bakom gravarna)

Fast jag hittade stället innan jag köpte kartan

Permalänk
Medlem

han som stulit gräset e inte bronco det är den där killen som står på vägen och röker hela tiden! som e helt stoned.. till vänster om lee byggnaden, om du står mot den!

det va du som fråga om banditerna förut också va?
du kanske hittat dom? dom är om du går ut från östra porten och ner i skogen till höger, så fortsätter du till det där "Black Goblins Gänget! där tar du till höger, typ där orchen va..
leder in en liten gång där.. följer man den kommer man till en lite grotta där e dom..

Permalänk
Medlem

--Lite spoiler, läs inte om ni är precis i början--

Blir fan galen, har fått två uppdrag av lord Andre, hitta den som säljer ut weeden och hitta thieves guild. Tror jag hittat han som säljer weeden, var uppe på en farm och hämtade ett paket, men gubbfan fattar ju inte att det var weed i det.. men det kanske löser sig. Men Thieves Guild är fan värre, var!? Letat i två dar nu, gått upp 2 levels på två jävla dar! GAHH!

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elite
--Lite spoiler, läs inte om ni är precis i början--

Blir fan galen, har fått två uppdrag av lord Andre, hitta den som säljer ut weeden och hitta thieves guild. Tror jag hittat han som säljer weeden, var uppe på en farm och hämtade ett paket, men gubbfan fattar ju inte att det var weed i det.. men det kanske löser sig. Men Thieves Guild är fan värre, var!? Letat i två dar nu, gått upp 2 levels på två jävla dar! GAHH!

->SPOILER <-

Han som säljer weeden! Du vet horhuset i hamnen? Han som står utanför är det. Först går du in o beställer "lite fun", sen när bruden är uppe på rummet frågar du henne om hon vet någon som säljer weed, det fungerar bara när ni är på rummet. Dvs innan ni ska ha "sex". Kom ihåg att ta av dig guildarmorn. Då kommer hon säga att "vadhannuheter" utanför horhuset säljer. Då går du och pratar med honom, säg inte att du kom från Nadja(?) utan ta det andra altenativet, sen kommer han sälja weed till dig. Sen är det bara att rapportera han till Lord Andre.

Thieves Guild. Om du kommer från staden och ner i hamnen, då går du åt höger när du är nere vid hamnen(vattnet). Sen när du kommit så långt höger det går i hamnen, det är någon stor "trä-mojäng" där. Därnere finns öppningen till sewers, sen därinne finns Thieves Guild. Nu förutsätter jag att du har nyckeln?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ruarc
han som stulit gräset e inte bronco det är den där killen som står på vägen och röker hela tiden! som e helt stoned.. till vänster om lee byggnaden, om du står mot den!

det va du som fråga om banditerna förut också va?
du kanske hittat dom? dom är om du går ut från östra porten och ner i skogen till höger, så fortsätter du till det där "Black Goblins Gänget! där tar du till höger, typ där orchen va..
leder in en liten gång där.. följer man den kommer man till en lite grotta där e dom..

jo banditerna hittade jag sen, dexter & co tror jag det var man skulle döda, men iaf. Angående weeden, jag hittar inte bronco, men jag vet vem du menar, den där snubben som röker hela tiden. Men han sade först att han hade snott det, och sen snackade jag med han som hade blivit av med weeden, men uppdraget finns fortfarande kvar ? Ska kolla lite mera på det där

Permalänk
Medlem

_Spoiler_

Du ska snacka med Dar sedan , han står och röker bakom smed/barhuset i lägert "på vägen till möllan"
Sedan går du och pratar med killen som gav dig uppdraget och han går och spöar Dar.
Efter det så får du en 1 röst med dig och 1 röst emot dig.
Själv så gick jag bort och slog ner Dar och sedan spetsade jag honom och så klarade jag uppdraget

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
[B]Nu förutsätter jag att du har nyckeln?

Näe?

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

? haha lyl...

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Kan man lära sig göra riktiga ore-vapen som Paladin? Har inte hittat någon smed som kan/vill lära ut mig i de lärorna.

När får man sin paladinarmor? Springer runt o gimpar i knightarmorn, bleh.

Permalänk

Jag funderar på om jag ska löpa spelet. Det verkar kul.

Förresten så kan man köpa det billigt på www.webhallen.com

Visa signatur

Jag är bäst

Permalänk
Medlem

hm e i chapter 2 nu! har ännu inte hittat någon som kan lära en om lockpicks! har typ hittat 48 kistor som e låsta, börjar bli lite jobbigt.. han snickarn där i staden vill ju inte lära en!

Permalänk
Medlem

är det bara jag som inte hittar snapperweed? letar som en tok och är den ända växten som fattas

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"