KebabClockers
Jotack, jag vet..jag vet...
Jag är inofficiell ambassadör för GymClockers
Men... min kärlek till kebab är mångdubbeltochtrippeltochänmeränså starkare.
Så här tänkte jag att vi kan dela med oss av våra bästa stories som har med kebab att göra, posta dagens kebab, tipsa om var den godaste kebaben finns och varför just den är så god och allt annat kebabrelaterat!
Hur tycker du att en perfekt kebabpizza ska vara?
Vilken kebab?
Hur ska botten vara?
Hur mycket sås?
osv
Jag har ett antal år bakom mig med massvis av kebab i kroppen så jag är inte inofficiell ambassadör för KebabClockers...
Jag ÄR KebabClockers! (Joina oss på Discorden där jag titt som tätt postar kebab i #random)
Finns en anledning till att jag fick en finfin keps av @uberpwnage när jag fyllde år senast
Jag minns när jag var liten och vi skulle käka kebabpizza hemma.
Pappa beställde och det var alltid lök på pizzan.
ALLTD.
Jag hatar lök!
Så det tog mig en evighet att pilla bort all lök som fanns på pizzan innan jag kunde halvt njuta av den nu svala kebabslicen.
Jag minns när jag tog min första tugga av en kebabrulle på Campino i Varberg en sen sommarnatt.
Det var den godaste kebaben som jag hade käkat tills den dagen.
Jag minns när jag gick in på pizzerian som jag var stammis på. Killen bakom disken brukade alltid bli glad och le stort när han såg mig. Men icke denna gången... han tittade knappt på mig...
Kunde det ha varit att jag dagen till ära hade snaggat mig och precis beställt en Sverigepizza (kebabpizza med skinka och pommes på)?
Polaren som jag skulle dela pizzan med viskade till mig:
"Du vet hur du ser ut och vad pizzan du precis beställde heter??"
Jag minns när jag fick smaka på min första kebabpizza i Stockholm som var så himla dålig...
Och det har inte blivit bättre de andra gångerna jag gett Stockholmskebaben nya chanser...
2019 korade jag årets godaste kebabpizza för mig personligen.
San Marino i Jönköping.
En perfekt kebabpizza för mig är när man kan slicea den, ta upp biten utan att botten viker sig och det blir en gudomlig känsla i munnen när det smakar så himla gött. Precis så var det när jag käkade denna pizzan mot slutet av år 2019.
Tomatsås, ost, kebab (jag har främst käkat gyros men nötkebab kan vara gott om inget alternativ finns) och kebabsås (inte så att det dränker pizzan men gärna mer än vanligt).
Kan toppas med härlig pommes om man är extra hungrig.
Mer än så behövs inte för mig.
Här kommer lite kebabbilder från årens lopp
Kebabpizza med bacon till. Lite extra gott!
Mvh, Bussović
Officiell ambassadör för KebabClockers
Halo kompis!