Blue yeti pro (XLR - PreAmp - Kabel) vad är bästa valen?

Permalänk
Medlem

Blue yeti pro (XLR - PreAmp - Kabel) vad är bästa valen?

Hej gott folk, har någon köpt denna mikrofon blue yeti pro studio och fått den att funka med datorn? Jag vill gärna gå ifrån USB och börja använda XLR för att kunna använda mikrofonen till max och som jag har förstått så måste man ha en amplifier.

1. Kan jag inte vara använda 5pin till 5pin kabel ist för den medföljande?
2. Om nej vrf? Bästa tips på en amp?
3. Om ja, bästa tips på en amp?

Jag vill uppnå bästa podcast rösten som alla tycker om men inte bara för podcast, utan för många andra områden med.

Permalänk
Rekordmedlem

Jag tror att den bästa lösningen är att använda usb i ditt fall.
Vad skulle du kunna vinna med att ansluta analogt när det inte handlar om att du behöver mixa ljud analogt för att slippa latenser ? Enklare saker som en ensam mikrofon till en podcast är ju där usb briljerar och förenklar och jag tror inte att Blue har monterat in direkt usel elektronik i mikrofonen, har själv ett Yeticaster kit och det har då inga fel på elektronikens prestanda så jag tror det är viktigare för dig att skaffa bra mjukvara än att satsa på analoganslutning om du bara ska ansluta en mikrofon. Du kan skaffa ljudkort med högre samplingsfrekvens och bitdjup men vinsterna med det för det du vill åstadkomma är mikroskopiska eller tycker du inte att ljudet som en cdskiva kan prestera är bra nog för en podcast ? Och med en bättre analoganslutning så är det snarare mikrofonkapslarna i sig som kommer att sätta kvaliten.
Mikrofonen har dubbla anslutningar för att vara mer flexibel men för ditt användningsområde finns det inte mycket att vinna på att koppla den analogt via en mixer som du inte ska mixa nått med vidare till ett separat ljudkort.
Kolla på nån roligare mjukvara som kan ta hand om usbaudion i stället, kanske nått från https://www.vb-audio.com/

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.