Ingen beställnings bekräftelse från Webhallen men pengarna är dragna

Permalänk
Medlem

Ingen beställnings bekräftelse från Webhallen men pengarna är dragna

Hej

Beställde en Roborock S6 MaxV för 4990kr på Webhallen på söndag kvällen.
Fanns 8st kvar.
Det "snurrar" och köpet skall göras klart...
Är som det ej blivit klart.
Kan ej se beställningen på deras hemsida och inget bekräftelse mail.
Men KLARNA *WEBHALLEN COM har reserverat beloppet 4990 kr på mitt konto.
Lite lätt panik nu! (underdrift)
Vet inte riktigt hur man skall gå till väga nu?!

Någon som kan tipsa om vad man skall göra nu mer en hänga på telefonen när dom öppnar i morgon bitti.
Går ju inte att ta screenshot på bankens sida mm...

Mvh/jonas

Permalänk
Inaktiv

Du kan inte göra något själv. Ordern går förmodligen genom snart och om det inte sker så kommer det inte vara några problem att få tillbaka pengarna.

Permalänk
Medlem

Hög press på deras system nu, kommer att lösa sig. Onödigt att ringa.

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem

Dessvärre, enligt min erfaranhet gick ordern inte igenom. Har blivit så för mig ett par gånger med klarna/Webhallen och det har varje gång betytt att jag inte blivit tilldelad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Dessvärre, enligt min erfaranhet gick ordern inte igenom. Har blivit så för mig ett par gånger med klarna/Webhallen och det har varje gång betytt att jag inte blivit tilldelad.

Hur lång tid tog det att få tillbaks pengarna?
Hade ju velat försöka hitta en annan på Cybermåndagen i så fall, men känner jag inte vill göra det innan den här "sörjan" är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas_Br:

Hur lång tid tog det att få tillbaks pengarna?
Hade ju velat försöka hitta en annan på Cybermåndagen i så fall, men känner jag inte vill göra det innan den här "sörjan" är över.

Jag tar alltid klarna 14-dagars pga exempelvis dessa problem. Om du har möjlighet så är ju det ett alternativ sålänge.
Men prata med Webhallen imorgon vid öppningstid så bordet det ordna sig relativt snabbt.

Permalänk
Medlem

La själv en order den 2020-11-21 som det inte hände nåt med på ett tag, inget jag behövde fort då det sista ska köpas nästa mån så var inte direkt het på gröten.
Sen lade jag en till best 2020-11-24 denna order skickades ca 3tim efter beställningen.
Betalade med Swish båda gångerna och har fått best bekräftelse på båda.

Och båda ordrarna hade 50+ i lager på alla artiklar vid beställning en vara i första ordern sjönk under 50+ 2020-11-24 och sedan med några enstaka enheter per dag och finns än idag i lager (dom andra har än idag 50+).
Så bör med andra ord inte ha nåt med lagerhållning att göra (och inget AMD/NVIDIA skräp som knappt tillverkas köptes).

På kvällen den 24 efter att order nr 2 hade skickats så frågade jag per email vad som händer med min första order, har ej fått svar ännu (fantastiskt jobbat webhallen!).
Men dagen efter (25) ändras orderstatus till behandlas och sen 27 så ändras det till skickas och datum/tid på posten 2020-11-28 13:37 (elektronisk förhandsinformation) och ingen uppdatering alls idag.
Så börjar ju misstänka att nån läste mitt mail (ifylld på deras hemsida) och ändrade status/beställt frakten för att få mig tyst/nöjdare eller bara jävlas.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Och nu är inte pengarna bara reserverade utan är ett Uttag från Klarna *webhallen

Permalänk
Medlem

Har kl 9 pratat med Webhallen.
Dom var jätte hjälpsamma och skulle ta bort reservationen på pengarna dom hittade hos Klarna trats att ingen order fanns.
Dom ordnade en länk åt mig som mailades som gäller i några dagar med samma pris som det var i helgen.
Tyvärr var ju alla slut så vet inte när jag får en, men dom skulle ev få in några i morgon men vet ej om jag får någon av dom.
Tog den på 14 dagars faktura hos Klarna som RobCar nämnde.

Även pratat med Klarna som ser dom dragit 4990 men att hon såg att någon jobbade med att fakturan skulle dras från pengarna som redan tagits...
Vart ju lite extra krångligt nu med 2st identiska ordar så borde nog ringt Klarna och fixat klart allt, innan jag gjorde om beställningen.
Så lite orolig det slutar med att jag får betala den x2 men får avvakta och se.