Mellandagsrea på komponenter?

Permalänk

Mellandagsrea på komponenter?

Hej,

Håller just på att köpa/bygga en dator. Ni som har varit med förut, brukar det vara mellandagsrea på komponenter/datorer? För mig spelar det ingen roll att bygga själv eller köpa, vill bara ha prestanda.

Är det vanligt med mellandagsrea på komponenter/färdigbyggda datorer och rör det sig då om väsentliga rabatter? Är det värt att vänta?

Permalänk
Medlem

Ja, det är alltid rea på komponenter då känns det som. Kan vara värt!

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Skrivet av Vlademil:

Ja, det är alltid rea på komponenter då känns det som. Kan vara värt!

Vet du om det brukar vara galen rea som det är på typ Mediamarkt med 50% rea etc eller är det mer någon hundring det gäller? Den gamla datorn sjunger på sista versen nu och för mig blir det bara värt att vänta om det verkligen blir skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Charles Hardwood:

Vet du om det brukar vara galen rea som det är på typ Mediamarkt med 50% rea etc eller är det mer någon hundring det gäller? Den gamla datorn sjunger på sista versen nu och för mig blir det bara värt att vänta om det verkligen blir skillnad.

Beror på vad du köper men generellt så är det ca 20-30% billigare ifall rea blir som på Black Friday.

Visa signatur

i5 10600K, Z490 Tomahawk, Corsair RMX750, GTX 1060 6GB

Permalänk
Medlem

Bara ett förslag: Ifall du siktar in dig på senaste generationen grafikkort och kanske senaste generationen Ryzen CPUer kan det vara värt att spana in vad du vill ha och lägga en beställning redan nu på de delarna, och inhandla resten under rean. Det är ju stor brist på tillgång i dagsläget, och gissningsvis blir det väl kanske inte någon rea på just de komponenterna ändå. Skulle det bli det så hinner du nog avboka och göra en ny beställning ändå.

Typo
Visa signatur

Fractal Design Define R4 / Asus ROG STRIX B550-F Gaming / Ryzen 5 5600X / Noctua NH-U12S / Powercolor Radeon 6800 XT (reference) / EVGA Supernova G2 750W / 2x8GB Corsair Vengeance DDR4 CL16 3200Mhz / 24" 144hz AOC 24G2U