Permalänk

Technicolor TG799vacXtream med nas.

Jag har ovan router och en nas med twonky mediaserver. Mitt problem är att jag inte kan hitta nasen med en dlna upnpklient. Jag provade att byta till en gammal router jag har o då funkar det. Är det technicolor som är skit eller finns det någon inställning jag kan göra. Tycker jag har letat i routern o provat olika saker men..

Permalänk
Medlem

Den (TG799...) är väl via Telia antar jag och då maximalt låst för att det ska vara enkelt för den vanliga brukaren.
Så byt ut den till något annat är det stående rådet på många forum.

Permalänk
Skrivet av lAvliden:

Den (TG799...) är väl via Telia antar jag och då maximalt låst för att det ska vara enkelt för den vanliga brukaren.
Så byt ut den till något annat är det stående rådet på många forum.

Ah det är Telenor men det kvittar väl antar jag. Jag får byta o kolla. Tack.

Permalänk

Nu har jag I brist på riktigt router lånat ett Google wifi mesh.

Problemet är den att nu ändras mitt ip internt. E Google wif en ny router?? Hittar inte nasen ändå. Över dlna.

Permalänk
Medlem

Google wifi mesh innehåller en router del.
Den går att brygga men då slutar mesh biten att fungera...
Ytterligare en produkt som jag skulle kasta i soptunnan.

Visa signatur

Klient: AMD 7 5800X | ASUS X570-F | 32GB 3200MHz | Corsair RM850 | Gigabyte 3070 | Phanteks P500A | Samsung 980 PRO
HTPC: Intel I7 4770T | 16 GB 1600 | FC8 EVO | Gigabyte GA-H87N-WIFI | Samsung 840 250GB
Server: Intel XEON E5620 x 2| ASUS Z8PE-D18 | 96GB 1333MHz | Corsair AX 1200W | HAF 932 | WD Black 2TB
Nätverk: Telia F@st| Unifi AC Lite/Pro/LR/Nano/Mesh/U6-LR/U6+/U6-Lite | Nighthawk M1 | pfSense | TP-Link TL-WPA8630KIT | Ubiquiti NanoStation M5 | UniFi Switch 8-150W