1st line & 2nd line tekniker lön

Permalänk
Medlem

1st line & 2nd line tekniker lön

Tjena. Går om några veckor ut gymnasiet (går EE Dator & kommunikationsteknik) och ska därmed börja söka jobb. Just nu ser det ut som att det blir en karriär inom 1st line supporttekniker. Jag undrar bara vad ingångslönen för en 1st line ligger och hur mycket en erfaren 1st liner kan komma upp i samt vad en 2nd line kan komma upp till.

(* edit, detta var nog helt fel forumsdel att lägga detta på, men försökte med arbetsliv men det gick inte, så förlåt om det det fel).
Permalänk
Medlem

Svårt att säga med säkerhet men någonstans mellan 20-26k före skatt borde det ligga på. På vissa ställen uppmuntras man att klättra, och på andra inte. Oavsett arbetsplatsens policy kring sånt, så ligger det slutgiltigt hos individen att vara hungrig, aktiv, positiv, lätt att jobba med. Det är ganska vanligt att man, i takt med att man blir varm i kläderna, och kompetens ökar, så länge man uttrycker att man gärna vill ändra sin roll, eller ta mer ansvar, så brukar det tas positivt och man får mera ansvar, därmed mera pengar.

Ha inte uppe en twitch-stream samtidigt som du jobbar tex. Något som jag sett många 1st-liners göra..

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dippe:

Tjena. Går om några veckor ut gymnasiet (går EE Dator & kommunikationsteknik) och ska därmed börja söka jobb. Just nu ser det ut som att det blir en karriär inom 1st line supporttekniker. Jag undrar bara vad ingångslönen för en 1st line ligger och hur mycket en erfaren 1st liner kan komma upp i samt vad en 2nd line kan komma upp till.

Hej!
Jag jobbar på Telias 1st Line på Kreta, tjänade 13000 kronor per månad innan skatt då är provisionen borträknad. (Man får provision på det mesta man säljer). Säljer du mer tjänar du mer men du måste nästan bli teamledare för att gå upp i högre grundlön. Jag kände en som jobbade på 2nd Line order management, han tjänade inte mer i grundlön än mig.