Återbetalning till Mastercard (men bytt ut det gamla kortet)?

Permalänk
Medlem

Återbetalning till Mastercard (men bytt ut det gamla kortet)?

Hej,

Lång historia kort: jag har fått besked från det StorA Statliga flygbolaget att jag får pengar åter pga inställt flyg. Jag betalade biljetten med mitt Mastercard och av beskedet framgår det att de betalar tillbaka till samma Mastercard. Problemet är att jag spärrat kortet och fått ett utbyteskort (från samma utställare).

Funkar det ändå, eller kommer pengarna att cirkulera i cyberrymden? Av förklarliga skäl lättare att fråga här än att försöka få tag på SAS...

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Medlem

Det ska rimligtvis gå till samma konto med tanke på att annars skulle processen faila när kort förnyas...?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Det ska rimligtvis gå till samma konto med tanke på att annars skulle processen faila när kort förnyas...?

Det jag tänkte var att "ingången" via det gamla kortet stängs när det kortet inte längre är aktivt. Får väl se om det ramlar in något närmsta veckan.

Visa signatur

i7-12700K - Asus Z690-Plus D4 - Asus GeForce TUF OC 3080 - Corsair HX850 // Acer LG OLED42C2 // Intel NUC NUC5i3RYH // Synology DS214play // Synology DS1019+ // Ipad Pro 11" // Macbook Pro late 2016 // Macbook Pro 14" 2021 //MacbookPro M4Pro 12/16 late 2024 24GB/1TB

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av bubbelbabbel:

Hej,

Lång historia kort: jag har fått besked från det StorA Statliga flygbolaget att jag får pengar åter pga inställt flyg. Jag betalade biljetten med mitt Mastercard och av beskedet framgår det att de betalar tillbaka till samma Mastercard. Problemet är att jag spärrat kortet och fått ett utbyteskort (från samma utställare).

Funkar det ändå, eller kommer pengarna att cirkulera i cyberrymden? Av förklarliga skäl lättare att fråga här än att försöka få tag på SAS...

Du bör få stålarna insatta på rätt konto.
Jag har fått återbetalningar på temporära kortnummer som destrueras efter användning och det har fungerat smärtfritt.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Du bör få stålarna insatta på rätt konto.
Jag har fått återbetalningar på temporära kortnummer som destrueras efter användning och det har fungerat smärtfritt.

Samma här, jag har lämnat tillbaka saker i affär och råkat sätta in ett utgånget kontokort, pengarna hamnade på kontot ändå.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Samma här, jag har lämnat tillbaka saker i affär och råkat sätta in ett utgånget kontokort, pengarna hamnade på kontot ändå.

Har gjort samma sak. Återbetalning till spärrat kreditkort från en webbutik. Hamnade på rätt konto ändå.

Visa signatur

---