Hej!
Äger en Samsung UE65KS8005 som jag tänkte slänga upp på väggen.
Köpte ett väggfäste och skulle skruva på plats den innan hockeyn började men fick då en otrevlig överraskning.
VESA fästet är 400x400. De två nedre hålen är för en standard M8 skruv/bult vilket ingår i väggfästet jag köpte.
De övre hålen är däremot någon typ av special m6 gänga, mest troligt en finare gänga. Ingen m6 skruv följde med fästet, och även om jag plockar upp ett par extra skruvar/bultar i m6 så lär det vara fel längd och grovare gänga.
Efter intensivt googlande så visar det sig att det ska sitta en adapter i varsitt (översta) hål som följer med TVn. Jag måste ha tappat bort mina i någon flytt.
Reservdel: bn96-27421a
https://www.sparessamsung.com/631989-large_default/assy-cover-p-wall-top-uf8000-bn96-27421a.jpg
Nu finns inte dessa att köpa någonstans i Sverige.
I alla fall när jag sökt. Närmaste jag hittade var hos Convena.com och där ska dom ha ca 17 euro för delen. Vilket är överpris men helt okej som läxa för att man slängt iväg originaldelar.
I kassan möts man däremot med en frakt på 50 euro, vilket definitivt är överpris.
Har kontaktat Convena för att försöka få billigare frakt.
Men tänkte även efterlysa dessa adaptrar här för att se om någon har ett par som inte längre används och kan säljas för en schysstare slant.