Min tid har kommit för att avsluta mitt spelande och undrar vad jag kan få för mitt steamkonto?

Permalänk
Inaktiv

Min tid har kommit för att avsluta mitt spelande och undrar vad jag kan få för mitt steamkonto?

Hej. Jag har varit en gamer så långt jag kan minnas, men nu i efterhand inser jag hur mycket onödig tid man har slösat på multiplayerspel och så vidare. Den tiden i spelvärlden är ju rolig, men det roliga måste också ha en slut. Min tanke är nu att varva alla spel med story mode och lägga ut på tuben som minne. Efter det då kommer jag endast bara spela spel från Rockstargames när de släpps och då är det onödigt för mig att behålla mitt steamkonto tänker jag, så frågan är, vad är mitt steamkonto värt? 500 kr kanske? Får man ens sälja steamkonto vidare?

Anledningen till att jag vill sluta med det är för att jag studerar och arbetar hela tiden, vilket gör att jag inte har tid med det, samt den tiden jag oftast lägger på gaming är onödig då jag behöver lägga den på annat viktigt.

Bilder:
https://i.imgur.com/weTqYib.png
https://i.imgur.com/Z97MlEB.png

Permalänk
Medlem

Vad är din anledning att skapa den här tråden? Den riktiga alltså. För din fråga kopierad till Google ger svaret överst... Eller Steams egen support? Kan inte bli lättare/tydligare att hitta
https://help.steampowered.com/sv/faqs/view/7E78-08DB-AC21-CE3...

Så jag tänker att du skapar tråden av en annan anledning. Vill du bli övertalad att sluta spela o få tips på hur? Eller vill du bli övertalad att fortsätta spela, men få tips om du hittar balans i livet?

Du tycker uppenbarligen om att spela så att bara sluta tror jag inte kommer funka. Men googla Balans i livet. Finns väldigt mycket bra material att tillgå.

Lycka till

Autocorrect...
Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Windows 11 pro, Corsair 4000D Airflow, MSI PRO B660M-A WIFI D4, Intel Core i5 12600K, Corsair 32GB (2x16GB), PowerColor Radeon RX 6900 XT, Kingston NV1 500GB M.2 NVMe, WD Black SN850 1TB Gen 4, Seasonic Focus GX 850W, LG UltraGear 32GP850

Permalänk
Medlem

Kan jag köpa eller sälja ett Steam-konto?
Steam-konton kan inte köpas eller säljas. Ett konto är endast till för personligt bruk av kontoskapare.

Vad blir följderna av att man säljer ett konto?
När Steams supportteam upptäcker att ett konto har sålts, låses kontot permanent oavsett om det är i köparens eller säljarens ägo.

Vad blir följderna av att man köper ett konto?
Om du köper och använder ett konto, riskerar du att förlora åtkomst till kontot när som helst utan möjlighet att återfå åtkomsten. När detta händer, förlorar du även eventuellt värde som ditt konto har. Detta inkluderar, men är inte begränsat till:
Rang, speltid och statistik
Köp eller aktiverade spel
Förrådsföremål som köpts eller förvärvats genom spelande

Visa signatur

#1 5800X3D | 32gb DDR4 | 7900XTX |
#2 AMD X2 4200+ | ASUS A8N32-SLI-Deluxe | Zalman CNPS9700LED | 2048mb pc3200 | x1950Pro 512Mb | 6x250gb sata | SB Audigy 2 ZS

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av talonmas:

Vad är din anledning att skapa den här tråden? Den riktiga alltså. För din fråga kopierad till Google ger svaret överst... Eller Strand egen support? Kan inte bli lättare/tydligare att hitta
https://help.steampowered.com/sv/faqs/view/7E78-08DB-AC21-CE3...

Så jag tänker att du skapar tråden av en annan anledning. Vill du bli övertalad att sluta spela o få tips på hur? Eller vill du bli övertalad att fortsätta spela, men få tips om du hittar balans i livet?

Du tycker uppenbarligen om att spela så att bara sluta tror jag inte kommer funka. Men googla Balans i livet. Finns väldigt mycket bra material att tillgå.

Lycka till

Nej som sagt, jag vill lägga mer tid åt annat och komma ifrån det här, för det är väldigt lätt att man tänker, en runda till och så går tiden till att spela när man har viktigare saker som man förtränger genom att spela.

Jag brukar ha balans i livet när jag har steam avinstallerat, då går träning osv bra. Men när det väl är installerat då är det lätt att man tänker, en liten stund och sen sitter man flera onödiga timmar tyvärr. Det har varit mycket sånt under corona nu, så det är dags att få bort den vanan nu när jobb osv sätter igång igen.

Kan mitt konto glädja andra så bra, men såg dock nu i andra trådarna att man inte får sälja konto, så det blir väl att ge bort det till någon man känner istället.

För att avsluta, jag vill bara spela spel från Rockstargames i fortsättningen, inte massa multiplayerspel med polarna för man får inte ut något i livet av det. Det är så jag ser det. Det är kul, men det är bättre att ha roligt fysiskt än framför en skärmen.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av crazytoeee:

Nej som sagt, jag vill lägga mer tid åt annat och komma ifrån det här, för det är väldigt lätt att man tänker, en runda till och så går tiden till att spela när man har viktigare saker som man förtränger genom att spela.

Jag brukar ha balans i livet när jag har steam avinstallerat, då går träning osv bra. Men när det väl är installerat då är det lätt att man tänker, en liten stund och sen sitter man flera onödiga timmar tyvärr. Det har varit mycket sånt under corona nu, så det är dags att få bort den vanan nu när jobb osv sätter igång igen.

Kan mitt konto glädja andra så bra, men såg dock nu i andra trådarna att man inte får sälja konto, så det blir väl att ge bort det till någon man känner istället.

För att avsluta, jag vill bara spela spel från Rockstargames i fortsättningen, inte massa multiplayerspel med polarna för man får inte ut något i livet av det. Det är så jag ser det. Det är kul, men det är bättre att ha roligt fysiskt än framför en skärmen.

EDIT: Jag har varit väldigt diciplinerad innan och alltid tränat med mera, men corona och ju som sagt ändrat vanan nu, för jag har inte viljat gå till gymmet pågrund av smittan och har inte kunnat jobba heller för att ha varit varslad.

Permalänk

noll, nada, zipp.

steamkontot är bundet till orginalskaparen och att köpa steam konton i 2a hand riskerar låsa hela kontot om steam märker det iom att det bryter mot användaravtalet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Att sälja kontot kan vara en bra sak om du verkligen inte kan hålla dig eller behöver ett starkt symboliskt avslut för att kunna gå vidare. Jag sålde själv mitt battle.net konto när jag flyttade ihop med min sambo för att komma undan frestelsen att spela WoW igen som tog upp en väldigt stor del av mitt liv tidigare.

Men det finns andra vägar att gå. Du kanske skulle tjäna på att kontakta vården och försöka få till någon sorts samtalsterapi med en psykolog. Då skulle du exempelvis få hjälp med att hantera det beteendet som stör dig, som i sin tur kanske skulle givit dig mer huvudbry längre fram i livet om du låtit det vara.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Rouge of Darkness:

noll, nada, zipp.

steamkontot är bundet till orginalskaparen och att köpa steam konton i 2a hand riskerar låsa hela kontot om steam märker det iom att det bryter mot användaravtalet.

Lite synd att det är så. Men också förstående, antar att Steam tror det kommer bli färre hackningar och säljningar av konton om det är så.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av trattgunnar:

Att sälja kontot kan vara en bra sak om du verkligen inte kan hålla dig eller behöver ett starkt symboliskt avslut för att kunna gå vidare. Jag sålde själv mitt battle.net konto när jag flyttade ihop med min sambo för att komma undan frestelsen att spela WoW igen som tog upp en väldigt stor del av mitt liv tidigare.

Men det finns andra vägar att gå. Du kanske skulle tjäna på att kontakta vården och försöka få till någon sorts samtalsterapi med en psykolog. Då skulle du exempelvis få hjälp med att hantera det beteendet som stör dig, som i sin tur kanske ger dig mer huvudbry längre fram i livet.

Tack men det är inte det jag behöver. Det är min lathet jag behöver ta itu med. För jag är tyvärr efterliknad av mina släktingar. Så vakna upp 4 på morgonen och träna och följa mitt dagliga schema när det kommer till allt annat viktigt som behöver göras är det som jag behöver. Jag hade inte spelat på 4 år innan corona, men det blev en del sånt nu som sagt pågrund av att det blev tråkigt om dagarna, vilket resulterade till att det viktiga blev speltid istället.

EDIT: Sista utvägen blir väl att sälja datorn och inköpa en skitlaptop som man inte kan spela på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Tack men det är inte det jag behöver.

Låter som att det är precis vad du behöver. Klarar du inte av att hålla dig borta från att spela flera timmar så fort du har en dator med Steam installerat i närheten så...

En sak är väl om man har tappat intresset, men du skriver ju att du kanske måste sälja datorn för att klara av vardagen, att du annars spelar i timmar och struntar i sånt som är viktigt.

Jag hoppas att det hjälper att sälja datorn eller ge bort ditt Steamkonto, men det är viktigt att komma ihåg att det inte är datorn som är grunden till problemet här.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nu1mlock:

Låter som att det är precis vad du behöver. Klarar du inte av att hålla dig borta från att spela flera timmar så fort du har en dator med Steam installerat i närheten så...

En sak är väl om man har tappat intresset, men du skriver ju att du kanske måste sälja datorn för att klara av vardagen, att du annars spelar i timmar och struntar i sånt som är viktigt.

Jag hoppas att det hjälper att sälja datorn eller ge bort ditt Steamkonto, men det är viktigt att komma ihåg att det inte är datorn som är grunden till problemet här.

Kanske, kanske inte. Jag provar mitt sätt först och sen får vi se om det funkar eller ej

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Kanske, kanske inte. Jag provar mitt sätt först och sen får vi se om det funkar eller ej

Den här envisheten känner jag mycket väl till. Det funkar säkert!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Sälj ditt grafikkort och när du väl ska spela något från rockstar lägg ut en annons här om att hyra ett grafikkort av någon medlem här på SweClockers

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon321431:

Ja nyckeln till att få kontroll på sitt spelande är att skippa multiplayer och pressen från kompisar. Single player ftw! Låter som att du har koll på läget

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3