Bärbar chromebook flippbar med on-knapp på utsidan?

Permalänk

Bärbar chromebook flippbar med on-knapp på utsidan?

Hej!

Jag är ute efter en ny Chromebook som man kan ha ståendes med tangentbordet mot bordet. Den ska användas med en extra extern skärm och trådlöst tangentbord + mus. Enda problemet ett vad man ska säga är att jag vill kunna sätta på datorn utan att behöva lyfta upp tangentbordet och trycka på on-knappen. Det skall alltså finnas möjlighet att starta datorn på sidan, förstår ni hur jag menar? Finns det Chromebooks med denna funktionen?

Bild länkad från Elgiganten

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hobbitar1:

Hej!

Jag är ute efter en ny Chromebook som man kan ha ståendes med tangentbordet mot bordet. Den ska användas med en extra extern skärm och trådlöst tangentbord + mus. Enda problemet ett vad man ska säga är att jag vill kunna sätta på datorn utan att behöva lyfta upp tangentbordet och trycka på on-knappen. Det skall alltså finnas möjlighet att starta datorn på sidan, förstår ni hur jag menar? Finns det Chromebooks med denna funktionen?

https://www.elgiganten.se/image/dv_web_D180001002233684/26341/asus-chromebook-flip-c434-14-2-i-1-barbar-dator-silversvart.jpg?$fullsize$

Bild länkad från Elgiganten

Går det inte att starta via ett knapptryck på tangentbordet, standby i stället för att bryta strömmen ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hittade en nu med strömknapp på sidan, men kom gärna med mer förslag

Asus Chromebook Flip C434

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Går det inte att starta via ett knapptryck på tangentbordet, standby i stället för att bryta strömmen ?

Jo det skulle nog fungera. Jag brukar dock stänga av datorn på nätterna och när man inte är hemma.

Permalänk
Avstängd

Det finns också Chromebooks som är tablets, kanske hade passat bättre? Så slipper du ha ett tangentbord att gömma som du inte ska använda ändå.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Det finns också Chromebooks som är tablets, kanske hade passat bättre? Så slipper du ha ett tangentbord att gömma som du inte ska använda ändå.

Tack det var smart, får kolla på dessa alternativ också !

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hobbitar1:

Den ska användas med en extra extern skärm och trådlöst tangentbord + mus.

Du letar ju förresten inte en Chromebook utan en Chromebox, de är en liten låda utan skärm och tangentbord och det är ju det du frågar efter ? Exempel på en https://www.asus.com/Displays-Desktops/Mini-PCs/Chrome-OS-dev...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av mrqaffe:

Du letar ju förresten inte en Chromebook utan en Chromebox, de är en liten låda utan skärm och tangentbord och det är ju det du frågar efter ?Exempel på en https://www.asus.com/Displays-Desktops/Mini-PCs/Chrome-OS-dev...

Jo det är nog ett bra val. Man kan ju till och med installera någon fork av Chromium OS på en RPi.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Du letar ju förresten inte en Chromebook utan en Chromebox, de är en liten låda utan skärm och tangentbord och det är ju det du frågar efter ? Exempel på en https://www.asus.com/Displays-Desktops/Mini-PCs/Chrome-OS-dev...

Nja jag vill ha två stycken skärmar. Man skulle ju kunna köpa en chromebox och sen en extern skärm till men det känns som att det blir dyrare?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av hobbitar1:

Nja jag vill ha två stycken skärmar. Man skulle ju kunna köpa en chromebox och sen en extern skärm till men det känns som att det blir dyrare?

Skärmarna kostar ju lika mycket men vad ska du ha det till för det går ju att välja väldigt olika prestanda, från RPI till de med I7or och priset skiljer ganska mycket.

Visa signatur