4x 3090TI + 2x 3080TI Lite hjälp

Permalänk

4x 3090TI + 2x 3080TI Lite hjälp

Jag är ganska ny på detta, så jag kan tänka mig alla kommentarer och tankar ni kommer ha.. men jag har lite frågor ang mining av ( ETH ). Jag har 4 stycken 3090 och 2 3080 kort, kan någon hjälpa mig och förklara lite om det är värt det… är alla sidor där man slår ut vad kan få ut i månaden 100% eller är det 50/50.. självklart förstår jag hur kursen står osv osv..

Vad hade ni använt för program, hur hade ni betalat ut det? Tacksam 🙏☺️

Permalänk

Du har 4x 3090, 2x 3080ti för minande men vet inte hur det fungerar ?
Lycka till !

Visa signatur

Main PC: I7-12700K, 32Gb Corsair Vengeance RGB DDR4 3200Mhz, MSI Z690 Pro DDR4, MSI SuprimX RTX 4080,
Seasonic Focus 850W, Wallmounted, Display: Samsung Odyssey G5
Guest PC: I9-9900K, 32Gb Corsair LPX DDR4 3000Mhz, MSI z390-a Pro, MSI Ventus RTX 3070 8Gb, Seasonic Platinum 750W,
Wallmounted, Display: MSI Optix MAG321cqr
Laptop: Acer Nitro (i5-12450H,RTX 4060, 16Gb DDR5)

Permalänk

Det var ju EXAKT det jag frågade efter…. Exakt det…. Så vet du hur det funkar? 👍👍

Permalänk
Medlem

https://www.nicehash.com/ skit lätt att mina bara installera deras mjukvara o kör igång

Permalänk
Medlem

3090 är lite blandat. Jag har ett som minar i 85 och ett i 112. Går väl upp om man kyler bättre eller byter pads.

Jo det är värt det.

Permalänk
Medlem

Min blandade Nvidia-rigg kör HiveOS tillsammans med T-rex miner och bryter Ethereum. Mycket smidigt operativsystem och relativt enkelt komma igång. Men det lättaste och snabbaste sättet att börja är nog Nicehash som andra har skrivit. Då får du inte betalt i Eth utan BTC. Enligt whattomine.org skulle du i skrivande stund dra in runt 53 USD brutto.

Vanligtvis kan man förvänta sig runt 120 MH/s @ 296 watt från varje 3090 såvida de inte throttlar. Blir minnena 110C sjunker hash rate ner till 80-100. Då kan det vara bra att byta eller applicera värmeledande tejp. Jag använder Gelid GP-Extreme till min 3090.

Något du bör tänka på när du sätter ihop riggen är att inte använda SATA eller Molex till dina risers samt PCIe-splitters. Kablarna till dina 3090 kommer bli varma och om du då använder splitters... jadu då får du hoppas att försäkringen täcker din tidiga majbrasa.

Permalänk
Skrivet av 9inety9ine:

Min blandade Nvidia-rigg kör HiveOS tillsammans med T-rex miner och bryter Ethereum. Mycket smidigt operativsystem och relativt enkelt komma igång. Men det lättaste och snabbaste sättet att börja är nog Nicehash som andra har skrivit. Då får du inte betalt i Eth utan BTC. Enligt whattomine.org skulle du i skrivande stund dra in runt 53 USD brutto.

Vanligtvis kan man förvänta sig runt 120 MH/s @ 296 watt från varje 3090 såvida de inte throttlar. Blir minnena 110C sjunker hash rate ner till 80-100. Då kan det vara bra att byta eller applicera värmeledande tejp. Jag använder Gelid GP-Extreme till min 3090.

Något du bör tänka på när du sätter ihop riggen är att inte använda SATA eller Molex till dina risers samt PCIe-splitters. Kablarna till dina 3090 kommer bli varma och om du då använder splitters... jadu då får du hoppas att försäkringen täcker din tidiga majbrasa.

Kan jag använda dessa tycker du?

https://www.amazon.se/gp/aw/d/B08ZYBQYB2/ref=ox_sc_act_image_...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennipoop:

Jodå risern lär fungera men SATA-adaptern som följer med kan du skippa.

Permalänk
Skrivet av 9inety9ine:

Jodå risern lär fungera men SATA-adaptern som följer med kan du skippa.

Tack så mycket. Får jag fråga om du har något att föreslå.. super tack för info 🙏

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bennipoop:

Tack så mycket. Får jag fråga om du har något att föreslå.. super tack för info 🙏

Mitt absolut bästa tips är att googla dina frågor och funderingar. Det är mycket snabbare än att sitta och vänta på svar här
Annars så föreslår jag att använda PCIe till dina risers. Om du dina 3090 är från Gigabyte så kan du förvänta dig att behöva byta/applicera värmeledande tejp på dem. Hör för mig att det ska vara 2.0 mm tjocklek på backplaten men osäker på GPU-sidan så det får du nog ta reda på själv.

Permalänk
Skrivet av 9inety9ine:

Mitt absolut bästa tips är att googla dina frågor och funderingar. Det är mycket snabbare än att sitta och vänta på svar här
Annars så föreslår jag att använda PCIe till dina risers. Om du dina 3090 är från Gigabyte så kan du förvänta dig att behöva byta/applicera värmeledande tejp på dem. Hör för mig att det ska vara 2.0 mm tjocklek på backplaten men osäker på GPU-sidan så det får du nog ta reda på själv.

Jag har två veckor till i Spanien så där av att jag väntar på svar. Men du ska ha väldigt mycket tack för att du delade med dig din erfarenhet 🙏🙏🙏☺️ Mvh tacksam kille