Vart kan man köpa helium?

Permalänk
Avstängd

Vart kan man köpa helium?

Har letat efter ställen där man kan köpa helium, och typ någon mask lr så som man kan andas in i.
Så jävla roligt med helium ballonger, men det blir så jävla dyrt.
Brände 500:- på det igår på krstd dagarna.
Så är ute efter en flaska och en mask.. finns det att köpa överhuvud taget?

Permalänk
Medlem

Helium finns förmodligen hos AGA, mask vetefan finns nog på apoteket kanske

Permalänk
Medlem

Låter inte som någon vidare bra idé att prova, resulterar säkert i någon form av skador.

Men ska du ha det för annat bruk går väl helium att beställa från gasleverantörer i olika former.

En mask är nog ämnad för läkarvården och den finns säkerligen att hitta bland leverantörer till sånt.

Visa signatur

"... ååh ja lättar ja flyger ja svävar fram..."

Permalänk

Tror att helium har ungefär samma effekt på kroppen som koloxid, dvs ger syrebrist vid för stora mängder.

Permalänk
Avstängd

förmodligen så lär det iaf ge någon negativ bieffekt, eller så stannar rösten så ljus hela tiden

Visa signatur

"Difficile est satiram non scribere." - It is difficult not to write satire. -Juvenal

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Capitátus
Tror att helium har ungefär samma effekt på kroppen som koloxid, dvs ger syrebrist vid för stora mängder.

Precis. Sitt inte och andas sånt ett längre tag då det ersätter syre/luft i lungorna.

Permalänk
Avstängd

oki alla. Men som många gör köper lite ballonger är väll inte så stor fara?
Får väll räcka med det isåfall.

Permalänk
Medlem

Nepp andas som sagt inte in en längre tid.. slutade med att jag svimmade en gång hm..

Permalänk
Medlem

Givetvis resulterar inandning av helium istället för luft innehållandes syre i brist på just syre...

Permalänk
Medlem
Citat:

Koloxid är lite speciellt, eftersom det binder starkare vid hemoglobinet än vad syre gör, och därför slår ut syret...

Permalänk
El-nisse

helium säljs av de flesta gasdepåer

Visa signatur

Imagine a place where every horror comes to life Where every torture is real and time stands still "tar av mössan för dina någorlunda knepiga kunskaper iaf.. ;) och det är fan inte varje dag jag gör det, känn dig utvald eller något ;) :D" - nidas

Permalänk

hehehe... lol.. vilken sjuk idé.

Permalänk
Medlem

'Lustgas' (N2O) är oxå lustigt. Man blir helt tokig i någon minut.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk

N2o finns bland annat i vanliga vispgrädde tuber.. Man kan ha väldigt skojj med dom när grädden är slut

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, inte alls ungefär samma effekt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Murder-sausage
N2o finns bland annat i vanliga vispgrädde tuber.. Man kan ha väldigt skojj med dom när grädden är slut

Eller så skiter man i vispgrädden och suger i sig drivmedlet direkt (N2o)
Gjorde iaf jag och mina kamrater för några år sedan.

Visa signatur

"A delayed game is eventually good, a bad game is bad forever"- Shigeru Miyamoto

Permalänk
Hedersmedlem

Är det inte Helium de andas när man är på väldigt djupt vatten? För att undvika dykarsjuka och liknande.

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Hehe, påminner mig om när jag var på stan nån gång och det var nån festival eller nått. Tiimari gav ut heliumballonger till alla som köpte nått, så jag köpte ett sudd för en krona och tog fem ballonger och delade med mig till mina kompisar. Lekte med det ett tag och kom på att man borde kunna prata längst om man andas ut all luft och sen fyller lungorna med helium. Pratade lite lustigt i ca 2 sekunder innan jag rasade ihop mitt på gatan =P Lite yr jag var när jag kom upp på fötter igen =D

Hur fan kunde du bränna 500 spänn på helium?

Visa signatur

HEPC: -[ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac]-[AMD Ryzen 2700X]-[G.Skill TridentZ RGB 2x16 GB@3333 MT/s]-[Corsair ST600 Platinum]-[be quiet Dark Rock Pro 4]-[Intel 660p 2 TB]-[Gigabyte 2080 Gaming OC]-