Lågprofil Nvidia grafikkort för videokodning (Quadro eller GeForce)

Permalänk
Hedersmedlem

Lågprofil Nvidia grafikkort för videokodning (Quadro eller GeForce)

Hej!

Jag är på jakt efter ett grafikkort för min HP Microserver. Skall endast användas för hårdvaruaccellererad videotranscoding med Plex, så 3D-prestanda är helt ointressant, endast funktioner för videokodning.

Jag har följande krav på kortet:

1. Kortet behöver vara lågprofil med lågprofilplåt. De flesta intressanta kort är sannolikt single-slot-kort, men jag har plats för ett dual-slot så länge det är ett med låg profil.
2. Kortet ska inte behöva någon extra strömförsörjning.
3. Kortet behöver ha stöd för videokodning i H.265, och klara minst 2 transcode streams.
4. Positivt om kortet är fläktlöst, men inte ett krav så länge fläkten är hyfsat tyst utan missljud.

Referera till denna tabell för att kolla om just det grafikkort du har kan funka för mig: https://www.elpamsoft.com/?p=Plex-Hardware-Transcoding - är du osäker, posta i tråden eller dra ett PM.

Min budget är på cirka 500 kr. (Ska det kosta mer än så, så är det vettigare att bygga en ny server kring en Intel-CPU med QuickSync istället.)

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Har ett Quadro P400 liggandes med lågprofilsplåt och tre miniDP till DP adaptrar.

Intressant?

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av PointMan:

Har ett Quadro P400 liggandes med lågprofilsplåt och tre miniDP till DP adaptrar.

Intressant?

Ett sådant vore absolut intressant! Du har PM.

Permalänk
Hedersmedlem