Ångerrätt med hörlurar?

Permalänk
Medlem

Ångerrätt med hörlurar?

Hej,

Kort och gott - gäller ångerrätten vid köp av hörlurar? Vill köpa ett par AirPods 3 men vet inte om dom kommer passa mina öron, vilket man märker direkt, men inte förrän man har använt dom.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

In-ear gäller aldrig ångerrätt på pga hygien.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Räknas det som in-ear när det inte är några silikonkuddar som man trycker in i örongången?

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Räknas det som in-ear när det inte är några silikonkuddar som man trycker in i örongången?

Jag är ingen butik men spontant ja.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Jag är ingen butik men spontant ja.

Tråkigt. Blir ju lite svårt att veta om dom passar eller inte.

Någon som känner till butiker som generellt låter kunderna prova AirPods innan köp? Lite tråkigt att betala närmare 2000kr för något som man annars omöjligt kan veta om dom passar.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Någon som känner till butiker som generellt låter kunderna prova AirPods innan köp? Lite tråkigt att betala närmare 2000kr för något som man annars omöjligt kan veta om dom passar.

Amazon gör oftast undantag vid köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

mStore kanske? annars så elgiganten/MM/Netonnet?

Vissa butiker kan ha visningsex ute man få prova, ljud fungerar väl nog inte utan bara passform

Visa signatur

AMD 5800x3d | ASUS x570 | Samsung SSD EVO 850 500GB | Corsair 32GB (2x8GB) 3600Mhz | Noctua NH-D15 | ASUS TUF OC 4090 | Fractal design R6 | Corsair RM1000X | LG UltraGear 27GL850 x2

Permalänk
Medlem

Amazon verkar vara mest generösa med sin returpolicy, så det blir nog till att beställa därifrån och hoppas att dom passar. Känns dumt att betala för gen 2 när gen 3 kostar kostar 150kr mer (1650kr mot 1795kr) för trådlös laddning.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av nu1mlock:

Amazon verkar vara mest generösa med sin returpolicy, så det blir nog till att beställa därifrån och hoppas att dom passar. Känns dumt att betala för gen 2 när gen 3 kostar kostar 150kr mer (1650kr mot 1795kr) för trådlös laddning.

Ja, hos Amazon kan du returnera inears. Treorna låter mycket bättre så passar de bra så kör på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av talonmas:

Jag har ingen 3D-skrivare, men annars var det en bra idé!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Hos Amazon kan du returnera in-ear hörlurar. Jag själv har gjort det under corona (sommaren 2020) utan några problem. Då var det Amazon Tyskland jag köpte hos

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Jag returnerade in-ears från amazon.se för några veckor sedan, gick bra.

Visa signatur

|CPU: 9950X3D |GPU: Gigabyte RTX 4080 Gaming OC |MB: Gigabyte X870 Aorus Elite |RAM: Kingston 6000/C30 64GB |Chassi: Fractal Design Torrent |PSU: Seasonic PU Titanium 1000W|
Skärm: ASUS PG42UQ, Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

jag lämnade tillbaks b&o h9 på elgiganten iaf, men de är ju inte in ear. jag köpte precis klipsch t5 anc, helt okej lurar annars, om man inte vill stirra sig blind på apples produkter.....

och t5 kommer med 6-7 olika sånnadär silikonpluppar i olika storlekar

Visa signatur

är alla stockholmare inkompetenta?

Permalänk
Medlem

Jag beställde hörlurarna från Amazon SE under natten. Dom var dessutom billigast i Sverige där. Tack!

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelegrino:

Hos Netonnet får du lämna tillbaka in ear. Om de är i skick att säljas igen.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erickey:

Hos Netonnet får du lämna tillbaka in ear. Om de är i skick att säljas igen.

Nej från och med 1 juni 2020 accepterar inte Netonnet att man lämnar tillbaka in-ear hörlurar där du brutit förpackningen: "Avser en vara som med bruten förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen brutits av konsumenten. (hygienartiklar inom kropp-, tand-,hårvård och hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth headset)" Källa: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000585705-Hur-f...-

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Nej från och med 1 juni 2020 accepterar inte Netonnet att man lämnar tillbaka in-ear hörlurar där du brutit förpackningen: "Avser en vara som med bruten förpackning inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl och förseglingen brutits av konsumenten. (hygienartiklar inom kropp-, tand-,hårvård och hörlurar inom kategorin in-ear och bluetooth headset)" Källa: https://support.netonnet.se/hc/sv/articles/360000585705-Hur-f...-

Där ser man, före covid så gick det bra. Undrar ifall detta är något som de kommer ändra på igen.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe