Val av dataskärmar till kontoret

Permalänk
Medlem

Val av dataskärmar till kontoret

Hej,

Har kommit fram till djungeln att välja skärm till mitt hemmakontor. Jobbar som programmerare så färgerna behöver inte vara 100% korrekt (inte heller Hz), tänkte köpa 2 skärmar och använda deltaco gam 040 för att sätta upp dom.

Har faktiskt beställt två olika skärmar men osäker på om man inte ska vara för snål?

Beställde först 2st ASUS VG278QF 27" för 1490 styck. Nackdelen som jag ser med den är att det är en tn panel, om man köper ny skärm idag, ska man då köpa en sådan panel eller är det ips som gäller?

På grund av detta beställde jag även 2st MSI Optix G271 27" för 1790kr styck. Denna har då en IPS panel.

Frågan är då om det är värt att lägga till 300kr per skärm för att få Msin eller om båda är dåliga skärmar som jag bör skippa?

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av oscarh93:

Hej,

Har kommit fram till djungeln att välja skärm till mitt hemmakontor. Jobbar som programmerare så färgerna behöver inte vara 100% korrekt (inte heller Hz), tänkte köpa 2 skärmar och använda deltaco gam 040 för att sätta upp dom.

Har faktiskt beställt två olika skärmar men osäker på om man inte ska vara för snål?

Beställde först 2st ASUS VG278QF 27" för 1490 styck. Nackdelen som jag ser med den är att det är en tn panel, om man köper ny skärm idag, ska man då köpa en sådan panel eller är det ips som gäller?

På grund av detta beställde jag även 2st MSI Optix G271 27" för 1790kr styck. Denna har då en IPS panel.

Frågan är då om det är värt att lägga till 300kr per skärm för att få Msin eller om båda är dåliga skärmar som jag bör skippa?

Tack på förhand!