Tips på färdigbyggda datorer?

Permalänk
Medlem

Tips på färdigbyggda datorer?

Tjena!

Har typ lite ångest över vilken dator man ska köpa, eftersom datorer inte är gratis.

Vill se över här inne om de finns några dator kunniga, vilken (färdigbyggd)dator ska man slå till på, hört att om man bygger datorn själv tjänar man en slant på det men för mitt eget bästa är de nog bäst med att köpa en som redan är färdigbyggd åt mig så de bara är att börja spela när man får hem den.

Vill ju kunna spela nästintill ALLA spel, you name it. CSGO, FIVEM, LOL etc. och framtida spel som kommer i framtiden som förmodligen blir ”hypeat”.

Budgeten ligger på max 15 tusen kr. Får jättegärna gå under det om de går, men vill försöka få ut de mesta av pengarna.

Och en sista fråga, måste man nuförtiden ha en direkt ansluten LAN-kabel till sin PC för att den ska funka? Har för tillfället bara en LAN-Kabel till rummet som går till annat.

Och till detta så behövs ju då en skärm, så till min bästa fråga - vilken skärm köper man till denna dator så man får ut det bästa bild mässigt? Har en ASUS 65hz nu som ja haft i kanske ish 4 åt tänkte att de får bli min andra skärm som man inte spelar på utan har mer andra saker på den skärmen så som twitch, youtube, discord osv.

Lång text… I know men kände att ja ville beskriva situationen hopps nån kanske tar sin tid att läsa detta.

Tack på förhand, vid frågor så är de bara att skriva.

Permalänk
Medlem

Tycker det är bättre att välja delar själv och låta en butik montera. Här har du ett grymt bra bygge för ca 15 000.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/HbQEAZo_MFrW7KhEqwDzhQTsO_M/wilbro

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Tack för tipset, denna dator går den tyst också eller låter den mycket?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilbro:

Tack för tipset, denna dator går den tyst också eller låter den mycket?

Ganska så tyst PSU är det åtminstone. Processorn kan nog låta en del vid hög belastning med standardkylaren. Grafikkortet vet jag inte. Försökte maxa prestandan så mycket som möjligt för pengarna. Själv kör jag alltid med hörlurar så jag hör aldrig min dator.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Ganska så tyst PSU är det åtminstone. Processorn kan nog låta en del vid hög belastning med standardkylaren. Grafikkortet vet jag inte. Försökte maxa prestandan så mycket som möjligt för pengarna. Själv kör jag alltid med hörlurar så jag hör aldrig min dator.

Fattar men de inget man lägger märke till att den surrar med lurarna i tror du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wilbro:

Fattar men de inget man lägger märke till att den surrar med lurarna i tror du?

Svårt att svara på. Har själv slutna hörlurar och sitter i soffan ett par meter ifrån datorn och jag hör åtminstone aldrig min dator med lurar på trots att den är relativt högljudd under belastning.

Visa signatur

🏬: B550M DS3H 🔲: Ryzen 5 5600X ❄️: Freezer 34 eSports 🏴: RTX 3060 Ti Ventus 2X OC
🗄️: Stronghold 🔌: RM650 (2019) 🎞️: 32 GB DDR4 3200 MHz CL16 💾: CS3030 1 TB
⌨️: E9270P/MK730 (MX Red)/G80-3000N (MX Silent Red) 🖱️: Xlite V2 Mini/G603/MX Vertical
🎧: Edition XS/Astro A50/GSP 370/ATH-SR30BT/TAT2206 📶: Archer C6 📱: Pixel 6a
🖥️: OLED55BX/276E8VJSB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scarabeo:

Svårt att svara på. Har själv slutna hörlurar och sitter i soffan ett par meter ifrån datorn och jag hör åtminstone aldrig min dator med lurar på trots att den är relativt högljudd under belastning.

Vet inte om du vet hur PS4as fläktar låter de suger ju rövas, de är inte i den nivån? För är skapligt trött på de ljudet haha

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av wilbro:

Vet inte om du vet hur PS4as fläktar låter de suger ju rövas, de är inte i den nivån? För är skapligt trött på de ljudet haha

Han skriver ju att han inte vet eftersom han har lurar på sig... Vad är svårt?
Alla är olika känsliga mot ljud oavsett lurar eller inte. Min PS4 låter knappt när jag spelar. Du kommer inte störas av det imo