Byta pinkod på Samsung mobil

Permalänk

Byta pinkod på Samsung mobil

Hej!

Väldigt märkligt med hur Samsung mobilen beter sig:

Pinkoden har slagits in fel gånger flera gånger så jag skriver först in PUK-kod. Därefter så slår jag in ny pinkod, bekräftar genom att slå in igen - och då behöver jag slå in PUK koden igen och då har jag ett mindre försök på mig innan dess att hela Sim-kortet låses.

Vad är problemet här? Hur går det att lösa? Är det någon av er som har varit med om något liknande?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Soldierofwar1985:

Hej!

Väldigt märkligt med hur Samsung mobilen beter sig:

Pinkoden har slagits in fel gånger flera gånger så jag skriver först in PUK-kod. Därefter så slår jag in ny pinkod, bekräftar genom att slå in igen - och då behöver jag slå in PUK koden igen och då har jag ett mindre försök på mig innan dess att hela Sim-kortet låses.

Vad är problemet här? Hur går det att lösa? Är det någon av er som har varit med om något liknande?

Syftar du på pin (och puk) mot simkortet (har inte med telefonen att göra) så är det operatören som har satt dem.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.