Alla SweC mail till Junk foldern som spam i nytt mailsystem hos Websupport (Binero)

Permalänk
Medlem

Alla SweC mail till Junk foldern som spam i nytt mailsystem hos Websupport (Binero)

Hej alla,

Tänkte fråga ifall några andra än jag har sin mail hos Websupport, fd. Binero?

Anledningen är att efter att de bytte till nytt mailsystem i Torsdags förra veckan så har jag märkt att en massa olika mail sorteras ner i Junk foldern som spam.

Alla mail från SweC till exempel (nya svar i forumtråd etc), men även från andra avsändare.

Det verkar inte vara konsekvent då jag ibland får Facebook och Apple mail i Inkorgen och ibland i Junk foldern.

Jag har ett ärendet öppet med deras support som har varit på bollen på ett bra sätt, svara/ställt frågor kvälla och även på helgen.
Så det verkar som om de jobbar på det.

Men... jag undrar ifall det är fler som har samma leverantör för sin mail och ifall ni har samma problem, eller att det funkar för er?

Jag använder IMAP för att hämta min mail så själva sorteringen av mailen sker inte på min egen mailklient - men jag har kollat i Outlook och säkerställt att det inte sker någonting där som flyttar mailen till Junk foldern.

Har även stängt av SPF kollen som en del i felsökningen i kontrollpanelen hos Websupport men det gör ingen skillnad.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM
Skärm: Dell U3821DW 38" ultrawide Bärbar dator: MBA M1
Synology DS1821+ (10Gbit) - Dockers, VM, Surveillance Station 9 kameror
DS3612xs (10Gbit) - Backup sparas till denna från ovan
Skrev jag något vettig? "Tumme up":a så vet jag att det fanns nytta i min post.

Permalänk
Medlem

De har inte flyttat alla, utan flyttar kunder successivt till sin nya plattform. Jag har fått mail om att de ska flytta, men inte att de har gjort det.

(SweC pekar inte dit i mitt fall och jag har inte särskilt mycket notifikationer på via e-post heller.)

skärmtangentbord…
Permalänk
Medlem
Skrivet av ztenlund:

De har inte flyttat alla, utan flyttar kunder successivt till sin nya plattform. Jag har fått mail l att de ska flytta, men inte att de har gjort det.

(SweC pekar inte dit i mitt fall och jag har inte särskilt mycket notifikationer på via e-post heller.)

När du flyttar så kan det ju vara en grej att kolla hur dina mail sorteras efteråt.
Jag kom på det genom att logga på deras Webmail, men nu tittar jag bara i Outlook där Junk foldern också synkas så jag har ju koll på vad som kommer men - fan - det ska inte vara på detta sättet.

Gör de rätt så stoppar de flytten av fler personer tills de hittar vad som orsakar detta.

Visa signatur

Dator: MSI X570 Tomahawk, AMD 5600x, 64 GB RAM, 2xNVMe, 2xSATA SSD, 10 GBit NIC, Grafik Nvidia 3060 12 GB RAM

Permalänk
Medlem

Jag tröttnade på att det var dålig återkoppling och att jag ska ringa och höra varje dag så jag flyttade mitt mail konto till ett annat ställe.

Deras avtals avdelning meddelade också att de inte ville avsluta en tjänst som hade betalats i förskott trots de problem de har med uppgraderingen.

Nåväl.. läropengar där 7/12 av årsavgiften som jag inte får tillbaka.

Men nya kunder lär nog slippa detta då de inte uppgraderar de inte byter mailsystem de närmaste åren..

Visa signatur