Prisvärd robotdammsugare?

Permalänk

Prisvärd robotdammsugare?

Hej!

Jag är på jakt efter en robotdammsugare idag under Black Friday.

Har länge spanat på Roborock S5 MaxV, men den verkar ha utgått och finns inte tillgänglig hos de vanliga försäljarna. Anledningen att jag sökt den är att den lovordats mycket av "Vacuum Wars" på YouTube.

Så jag är på jakt efter en annan modell. Finns så mycket att välja på, och priserna har onekligen blivit högre sen i fjol när jag spanade.

Är lite intresserad av Roborock Q6 Max+, men den ligger ju ganska dyrt. Fördelen är ju att den har automatisk tömningsstation.

Förslag?

Visa signatur

Amd Radeon HD 6990 4gb, Intel Core i5-3570k, Corsair Vengeance 2x8gb 1600MHz, ASUS P8Z77-V Deluxe, Cooler Master Sniper Storm (Chassi), 3st skitgamla 19"-skärmar, fungerar hyffsat i Eyefinity, 1x BenQ XL2420T

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag köpte en Viomi Alpha S9 (som också är Xiaomi) och den är ju väldans billig nu igen på Webhallen. Den dammsuger på tisdagar, och på fredagar kör den damm+mopp. Funkar kanon tycker jag.

En enorm fördel är att den åker och tömmer sig i stationen, så man behöver byta dammsugarpåse MYCKET mer sällan än om man har en modell som inte tömmer sig.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag funderar på en sådan här:

https://m3.idg.se/2.1022/1.761366/dreame-bot-z10-pro

Den verkar väldigt prisvärd.

Visa signatur

Intel i7-7700K | Corsair H110 | 2x16Gb Corsair Vengeance 2600MHz | GTX1070 | Samsung Evo Pro 960 500 Gb