Begagnad bärbar dator med 15,6" och bra och ljusstark skärm.
Jag kollar runt efter en hyfsad begagnad laptop med 15,6 tum och en bra och ljusstark skärm utan bleka färger 9ch med en god kontrast och ok betraktningsvinklar, detta är prioriterat då pensionären som ska ha den inte längre har så bra syn. Jag är något osäker på budget men kanske 5000 sek? Eller är det för lågt för mitt uppsatta mål med köpet?
Jag tar tacksamt emot alla köpråd angående detta då jag själv verkligen inte har någon bra koll på vilka modeller som har bra skärmar och inte, jag kollade häromdagen runt på en stormarknad och på alla uppställda bärbara och jag såg ingen "budgetdator" med vad jag tycker är en ok ips-skärm så jag bestämde mig för att istället försöka hitta en bättre begagnad modell med en bra skärm.
Korrekta färger spelar ingen roll, däremot spelar hög kontrast, bra betraktningsvinklar och hög ljusstyrka stor roll.
Tyvärr så anser personen ifråga att den ej har plats med en stationär dator, det var mitt första förslag men det avvisades. Om det finns någon bärbar med 17" och bra display till ett ok pris så mottas gärna exempel på en sådan, det skulle vara väldigt uppskattat. Jag var inställd på att det skulle vara svårt att hitta en sådan då de verkar vara mer ovanliga.
Hejsan.
Ska man köpa begagnat och vill ha bra skärm så är dell väre modell eller MacBook de första jag tänker på. Bara kolla olika begagnad och söka på modellen och se vad som skrevs när den såldes.
Mvh Thomas
Visa signatur
Livet är kort, så ta det lungt så räcker det längre =)