Stormar i Pirates of the Carribien.

Permalänk
Medlem

Någon som vet vars man kan hitta en dungeon?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

I början av spelet så säger han ju att man ska köpa silk och sandals i affären, men det finns ju inte i affären. Menar han någon annan eller?

Permalänk
Medlem

Jo dom finns i affären. Du säger att du har en massa gods att sälja. På så sätt gör du det.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Någon som vet vars man kan hitta en dungeon?

Du får väl leta lite själv!!!

Om du inte orkar leta själv.
1: Oxbay gå ut på baksidan och håll höger så kommer du till en "Cave"
2: Greenford (ön Oxbay) gå ut på baksidan, i "Oxbay Canyon" hittar du ingången till "Oxbay Mines"
3: I Redmond (staden) finns en dörr som leder till "Dungeon"

Lite att börja med!

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av buLLit
Du får väl leta lite själv!!!

Om du inte orkar leta själv.
1: Oxbay gå ut på baksidan och håll höger så kommer du till en "Cave"
2: Greenford (ön Oxbay) gå ut på baksidan, i "Oxbay Canyon" hittar du ingången till "Oxbay Mines"
3: I Redmond (staden) finns en dörr som leder till "Dungeon"

Lite att börja med!

Tackar!

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Vad ger egentligen Dungeons? Var ner i Redmonds dungeon men inte fanns det mycket att hurra för där. Sen är det jäkla synd att man inte blir bättre av meele fight.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Hittar bara svärd och lite annat skit inne i dom

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hur får jag tag i det där Manowar-skeppet? Jag är trött på mina 4 battleships

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

jag har bara stött på det i den näst sista striden. vill ha den längre.

Och så har jag stött på en quest jag inte kan avsluta. Jag jobbade som en mördare för en gubbe på Isla Malle och så när man ska hämta sin belöning i det sista så börjar han slå på mig och jag kan inte döda honom pga han inte förlorar något liv. Jag tycker ju dock man borde kunna avsluta det. Så nu har jag ett ständigt frågetecken i min Quest Book.

Permalänk
Medlem

nu har jag dött ~20 gånger utan att ha skadat en enda, börjar lessna...

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
nu har jag dött ~20 gånger utan att ha skadat en enda, börjar lessna...

Är det sjöslag eller vanlig meele fighting vi pratar om eller?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

både och

Visa signatur

Levnadsstandarden i Sverige är numera så hög att endast ett fåtal når upp till den.

Permalänk
Medlem

Detta låter coolt!
Började faktiskt fundera på om jag skulle köpa det
Men först lite frågor:

Det är väl inte online?
Är det svårt?
Kostar det att spela om det nu skulle vara online?

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

Det funkar inte i multi. Är ett singel spel helt och hållet..
Värt att köpas.

Visa signatur

/////Beeos (!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Slizer
både och

Tja, i början om du kör sjöslag så är det för stora skepp så försök sticka därifrån helt enkelt. Sedan försöker jag alltid borda skeppen eftersom det enligt mig är lättare än att faktiskt sänka dem. I meele fighting så ska du blocka hela tiden. När dom slår så slår du direkt efter. Fortsätt så helt enkelt.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

När du har 10 i cannons och accuracy och har 4 battleship så är det faktiskt lättare att sänka dom

Permalänk
Medlem

om du vill göra bordningen lättare.. blås några bredsidor grapes på fienden.. tar kål på en jädra massa folk, blir bra mycket mindre svärdfight på båten sen

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur man anfaller "neutrala" skepp? Skulle vilja anfalla lite spanjorer.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem

Jag letar efter någon Rehims. Han skulle finnas på en pirat ö? Vilken jävla ö är det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Staffan
Jag letar efter någon Rehims. Han skulle finnas på en pirat ö? Vilken jävla ö är det?

När du är på kartan så kan du trycka TAB så kan du liksom scrolla över allting. Tror det ska vara en ö ganska långt ut. Annars är det en ön som har ett långt namn på C. Hoppas det hjälper.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Någon som vet hur man anfaller "neutrala" skepp? Skulle vilja anfalla lite spanjorer.

Tryck på tab så att du får första persons perspektiv, sikta på skeppet och skjut...

Visa signatur

"Jag är inte ekonom, långt därifrån. Jag har bara sysslat med statsfinanser" - Göran Persson
"...låt dig inte kuvas av en elit, som tror sig veta ditt bästa." - Göran Persson

Permalänk
Medlem

whaaa kan man kolla runt på kartan.... Doh... har haft mega problem med att hittta : )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
Någon som vet hur man anfaller "neutrala" skepp? Skulle vilja anfalla lite spanjorer.

tryck tab så du får springa runt på båten.. sen siktar du mot båten(siktet ska vara rött för att du ska träffa)
sen trycker du på "skjuta kanoner"-knappen

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eriiiiik
whaaa kan man kolla runt på kartan.... Doh... har haft mega problem med att hittta : )

Jag vet, jag hade det också innan en kompis sa det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roughack
tryck tab så du får springa runt på båten.. sen siktar du mot båten(siktet ska vara rött för att du ska träffa)
sen trycker du på "skjuta kanoner"-knappen
]

Tackar! Nu ska det bli lite skjuta här

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Ok har precis börjat lira lite Pirates of the Carribbean. Verkar sjukt coolt, men kontrollerna är horribla! Jag kan inte plocka upp svärdet som ligger på kistan i första rummet, och finns det något sätt att komma in i main menu när man väl har börjat spela?

Edit: Börjar få underfund med hur det funkar, lyckades plocka upp sabeln och guldet i byrån och equipat det, men hur byter man mellan sakerna som man kan göra i menyn nere till vänster?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dai the Flu
Ok har precis börjat lira lite Pirates of the Carribbean. Verkar sjukt coolt, men kontrollerna är horribla! Jag kan inte plocka upp svärdet som ligger på kistan i första rummet, och finns det något sätt att komma in i main menu när man väl har börjat spela?

Edit: Börjar få underfund med hur det funkar, lyckades plocka upp sabeln och guldet i byrån och equipat det, men hur byter man mellan sakerna som man kan göra i menyn nere till vänster?

Hur menar du egentligen?

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk

Jag har lyckats lösa allt nu, tog ett tag att lyckas klura ut kontrollerna, i övrigt ett riktigt bra spel. Det enda jag tycker är lite synd är att det inte riktigt har den detaljrikedomen som Morrowind har, grafiken kan man ju iaf inte klaga på

Permalänk
Avstängd

det första jag gjorde var att spara till ett battleship med 24 lbs culverine

har fastnat i uppdraget där man ska hitta Danielle nånstans på oxbay efter jag blev nerslagen. vart fan finns kärringen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En sak som är lite jävligt i mitt fall. Är på det uppdraget när man ska förhindra att ett skepp tar sig till Oxbay. Enda problemet är att jag är rejält ovän med fransmännen så jag tar mig inte i närheten av hamnen.

Visa signatur

"Don't worry about the world coming to an end today. It's already tomorrow in Australia." - Charles M Schultz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tarang
En sak som är lite jävligt i mitt fall. Är på det uppdraget när man ska förhindra att ett skepp tar sig till Oxbay. Enda problemet är att jag är rejält ovän med fransmännen så jag tar mig inte i närheten av hamnen.

Det finns en gubbe som sitter i tavern, på Piratön tror jag. om man pratar med han så kan man betala han och bli neutral med dem som man är ovänner med. Jag är inte 100% på att det är på piratön men nästan.

Visa signatur