Stormar i Pirates of the Carribien.

Permalänk
Avstängd

Stormar i Pirates of the Carribien.

Någon som har överlevt en storm? isåfall hur i helsike ska man göra... ja loosar varje gång !!! kan inte komma ut ur stormen, usch va svårt! aja, vore fint med svar om hur man klarar dom.

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk

jag seglar bara på, försöker svänga lite. Men det slutar alltid med att skeppet bara går i cirklar..
Men försök bara se till så att du har vågorna och vinden någorlunda i aktern hela tiden, så du får bra fart.

Permalänk
Medlem

hmm jag brukar dra upp seglen så att dom inte rivs sönder.. sen bara driva.

vad har ni för klena skepp?

Visa signatur

Ryzen 5950X | RTX 4090 TUF | 32GB 3600CL16 | Asus ROG Strix B550-F
Asus PG42UQ | Icemat v1 | Logitech G502X | Ducky Premier MX Blue

Permalänk
Avstängd

aha okej... tack så mycket

ne men ja har precis börjat och mitt skepp e inte värsta krigs-skeppet än men d kommer, nu e ja där när man ska åka tillbaka till ön och kolla va frankrikes planer är inte kommit så långt än men d skulle vart kul om ni kunde dela med er av era äventyr, skulle vart kul o läsa lite

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Detta spelet verkar kul, screenshots?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Är det nå ny version av det gamla klassiska Pirates! som man spelade när man var yngre?

Na...
Det är juh Sid Meyer...

Men Pirates 2 är väl på väg?

aja..

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Avstängd

nje inte hört nåt om Pirates2 :/

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Permalänk

Är man helt fri i Pirates of the Carribien eller ändrade dom det när dom ändrade namnet också?

Funderar på att köpa spelet, kan ni säga vad ni tycker om det? Hur mycket kan man göra på land? är det bara i städer eller kan man gå ut i det vilda också?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinata_kai
Är man helt fri i Pirates of the Carribien eller ändrade dom det när dom ändrade namnet också?

Funderar på att köpa spelet, kan ni säga vad ni tycker om det? Hur mycket kan man göra på land? är det bara i städer eller kan man gå ut i det vilda också?

Du kan gå runt i städerna och landskapen runtomkring, det är dock lite begränsat, du kan inte springa runt helt fritt på ön tyvär. Grymt spel är det iaf. Håller på att frakta saker från olika öar för att tjäna pengar.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Finns det många öar? Är hela spelet stort?

Efter att man har haft sjöstrid och man har vunnit, kan man då ta fiendernas skepp (om man inte sköt isönder det vill säga)?

Permalänk

Det här kan ju vara hur grymt som helst, http://www.gamespy.com/games/5468.shtml, tyvärr månadskostnad för att spela.

Visa signatur

Lee Adama is a bitch!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shinata_kai
Finns det många öar? Är hela spelet stort?

Efter att man har haft sjöstrid och man har vunnit, kan man då ta fiendernas skepp (om man inte sköt isönder det vill säga)?

Hmm, på stället jag är finns det väl... hmm. 7-10 öar. Men jag är ju i princip i början av spelet.

Det där med skeppen vet jag inte, har aldrig vunnit en strid. Så jävla svårt. Man kan ju borda skeppen och fightas med svärd... då antar jag att man kan ta skeppet på nåt sätt?

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Japp om man vinner en bordning så kan man välja att ta över skeppet

Permalänk
Medlem

Vad kostar det i månaden?

/TreX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av screamcast
Japp om man vinner en bordning så kan man välja att ta över skeppet

Vad händer med skeppet man har innan då?

Edit: Nån som kan förklara hur fan man fightas? Piraterna är ju farliga som fan.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Vad händer med skeppet man har innan då?

Nercabbad U-båt

Permalänk
Avstängd

h0h0, jag är typ i början åså... jag ska tillbaka till den ön där man börja på och ta reda på frankrikes planer osv, men en storm kom o sänkte mitt skepp =( ja tycker iaf d e assballt det spelet.

Däremot lite förvirrande när man ska lägga ut skillpoints =/ va satsar ni på?

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Ingen som kan fixa lite screens? När jag söker på google får jag bara upp filmen ju är det 3d?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Hmm, måste man följa "main questen"? Verkar tråkig. Jag kör bara runt till olika öar, fraktar saker och tjänar pengar till bätter utrustning. Nån som vet om det går på "tid"? Dessutom lånade jag pengar hos Loneshark på första ön, men nu är ju fransmännen efter mig... jag kan inte ta mig in dit igen.

Edit: Jag är imponerad på grafiken också... jäkligt snyggt, speciellt vattnet. Flyter perfekt på min slöa dator.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Avstängd

Joo det ska funka och ta sig tillbaka till första ön... testa åka bakom ön o "smyga" dig in i staden. tror jag d funkar eftersom den engelska generalen sa det till mig o skicka mitt lilla skepp dit o kriga men ja kan inte... mitt skepp syyyger

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk
Medlem

Jo jag vet, men jag har redan varit där en andra gång och fått information ur nån full fransman... nu är vakterna arga på mig.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Hedersmedlem

Klicka för full storlek

Permalänk

GOD DAMN! Det där vattnet är så sjukt vackert. Det där spelet måste jag testa. Har fått upp mitt 9800 Pro till 445 på coren. Nu ska vi se vad det går för

Permalänk
Avstängd

aha okej Rawis...

Ska nog spela det lite och se va som händer

Visa signatur

[coIor="blue"]some text[/color] produces some text (colored blue)

Permalänk

Finns det något demo att testa, eller har alla varit olagliga?

Permalänk

Alla är olagliga.

Ang stormar, undvik dom. Spara mycket o se till att inte hamna i stormar.

När man sitter på 4 battleship som jag hade till slut(trädade massor i början) så blir det extremt dyrt att reparera efteråt.

Men gött besviken på Main quest och *SPOILER*

Undead...

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

är battleship den dyraste man kan köpa?
för jag hade tillslut något enormt jäkla skepp som var större än battleship
100 kannoner eller nåt sånt, snodde (boardade och slaktade alla ) den av någon engelsk konvoj
aja, vet någon nåt om någon uppföljare är planberad?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Beengalas
Alla är olagliga.

så när/var får man tag på den lagliga versionen??

jag anar att det är flera olika spel som det pratas om här, vilket är dumpen från?

Visa signatur

One mans gain,
is another mans Windows

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawis
Vad händer med skeppet man har innan då?

Edit: Nån som kan förklara hur fan man fightas? Piraterna är ju farliga som fan.

Om man vill kan man ta någon snubbe man anställt i någon taverna (man kan hitta gubbar vid vissa bord som vill ha anställning) och placera på något av de två skeppen så har man två skepp i sin flotta sedan.

När du fightas: Undvik att få mer än 2 personer på dig samtidigt. Se till att skydda dig så mycket som möjligt, hoppa bakåt lite då och då. Släpp skyddsknappen precis efter att de har gjort en attack och slå mot dem, fortsätt sedan skydda osv...