Hejsan!
Har haft Bahnhof fiber ett antal månader och allt har fungerat finfint, dock så kommer jag ej behöva ha kvar fiber då jag ej kommer vara hemma framöver så jag kontaktade dem för någon månad sedan för att säga upp det så att det skulle avslutas 1 mars, men p.g.a. att jag behövde nyttja fibern även under mars månad så var jag i kontakt med dem i slutet av februari för att få mitt abonnemang förlängt tills sista mars, detta skulle bli ordnat och jag trodde allt var frid och fröjd. Men framåt kvällen idag när jag startade datorn så upptäckte jag att fibern var bortkopplad och jag ringde då upp kundtjänst som direkt såg felet, fibern hade blivit bortkopplad av någon konstig anledning, men hur som helst så skulle den startas upp igen och vara igång inom några minuter.
Fibern kom igång igen men allt går extremt långsamt, det är en fördröjning när man söker på google, YouTube är likaså laggigt och det går knappt att spela upp vanlig musik utan video utan att det laggar. Videos står stilla och snurrar för att bitvis spela men då i 240p. Alltså jag förstår inte vad som hänt? Allt fungerade perfekt innan tabben med att fibern avslutades gjordes. Vad kan vara fel?
Jag har inte ändrat något i datorn eller för övrigt utan allt är precis som det var innan detta hände. Även hastigheten ska vara densamma som jag haft tidigare (100/100) och genom bredbandskollen får jag helt okej resultat (69 ner och 94 upp)
Jag ska kontakta kundtjänst imorgon igen när de öppnar men finns det några idéer om vad som kan vara fel?