Hur få bort mossa från betongplattor?

Permalänk
Medlem

Hur få bort mossa från betongplattor?

Har stor yta med betongplattor, 40kg´s.

Sitter mossa på många av dem. Olika mosstyper.

Spelar ingen roll vilken typ av mossa det är egentligen men det sitter som berget på plattorna. Provat mycket men inget tar. Stålborste nöter ut mig mer än vad det tar på mossan. Stålborsten i sig blir en boll av mossa jag gnuggar runt med och det går knappt att göra ren borsten.

Ogräsättika bara fnyser mossan bort.

Har ingen högtrycksspruta för vattenslangen. Dels är de för dyra med tanke på att jag aldrig använder en.

Någon med tips?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Har stor yta med betongplattor, 40kg´s.

Sitter mossa på många av dem. Olika mosstyper.

Spelar ingen roll vilken typ av mossa det är egentligen men det sitter som berget på plattorna. Provat mycket men inget tar. Stålborste nöter ut mig mer än vad det tar på mossan. Stålborsten i sig blir en boll av mossa jag gnuggar runt med och det går knappt att göra ren borsten.

Ogräsättika bara fnyser mossan bort.

Har ingen högtrycksspruta för vattenslangen. Dels är de för dyra med tanke på att jag aldrig använder en.

Någon med tips?

Här finns info:
http://mossbekämpning.se/

Produkten "Fulstopp" sägs vara bra.

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk

Högtryckstvätt är det bästa. Du måste in i porerna och det går inte med en borste.

Du kan säkert hyra en för ett par hundra någonstans i din närhet om du inte vill köpa.