Detta stämmer inte, 079 är början på ett mobilnummer och kan tillhöra andra än telefonförsäljare.
Det kan såklart vara så att det är vanligt att försäljare har den prefixen, men det kan också vara annat.
(Jag har ett mobilnummer som börjar på 079 i jobbet. Abonnemanget ligger hos Tele2. Jag är inte försäljare...)
Samtliga gånger jag har svarat på nummer som börjar med 079 har det varit telefonförsäljare, därav min förhastade slutsats. Hursomhelst svarar jag inte på 079-nummer, just för att det hitintills har varit försäljare.
Men då har jag lärt mig något nytt. Tack för dina upplysningar.
Bra att jag i alla fall har rätt angående 075-nummer.
Äsch, nu har du förhoppningsvis lärt dig tills nästa gång. Såhär är det ju ibland.
Men precis som någon sa tidigare; ingå inte avtal över telefon. Du är alltid i underläge! Jag ber alltid om att få återkomma när jag läst på. Ibland vill inte personen det (och exempelvis påstår att det är ett tidsbegränsat erbjudande eller något annat trams) och då lägger jag helt enkelt bara på för då är något lurt ändå.
Har du inte skaffat NIX eller lägger du på när du pratar med företags vars tjänster du redan har?
Skrivet av Stoffelundgren:
Samtliga gånger jag har svarat på nummer som börjar med 079 har det varit telefonförsäljare, därav min förhastade slutsats. Hursomhelst svarar jag inte på 079-nummer, just för att det hitintills har varit försäljare.
Men då har jag lärt mig något nytt. Tack för dina upplysningar.
Bra att jag i alla fall har rätt angående 075-nummer.