Flytta Home Assistant container till ssd

Permalänk

Flytta Home Assistant container till ssd

Kör home Assistant på en pi med Docker har precis lagt ändrat till ssd. När jag försöker kopiera över min home Assistant fungerar det inte, läste att man skulle ta allt som fanns i config och sedan bara köra igång containern som man gjort innan. Skapar jag en helt home Assistant instant fungerar det men måste då börja om. Går det att lösa på något sätt eller är det bara att börja om?

Visa signatur

Mobo: MSI MAG B550 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 Kylare: Thermalright Peerless Assassin Ram: Kingston fury renegade 3600 MHZ 32GB Lagring: CORSAIR MP600 CORE 1 TB M2 NVME SSD, Samsung 870 evo 1TB ssd och en 2 TB mekanisk disk

Permalänk
Medlem

Det ska inte vara konstigare än att ta backup, sätt upp ny i valfritt format, återställ backup.
Har gjort det mellan rpi och bare metal etc utan konstigheter.

Permalänk
Skrivet av Spiffman:

Det ska inte vara konstigare än att ta backup, sätt upp ny i valfritt format, återställ backup.
Har gjort det mellan rpi och bare metal etc utan konstigheter.

Hitta inte hur man återställer en backup när den körs som en container.

Visa signatur

Mobo: MSI MAG B550 Tomahawk CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: XFX Radeon RX 6950 XT Speedster MERC 319 Kylare: Thermalright Peerless Assassin Ram: Kingston fury renegade 3600 MHZ 32GB Lagring: CORSAIR MP600 CORE 1 TB M2 NVME SSD, Samsung 870 evo 1TB ssd och en 2 TB mekanisk disk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albin0208:

Hitta inte hur man återställer en backup när den körs som en container.

Du återställer din backup innan du loggar in första gången.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk

Lyckades återställa var tydligen fel version på backupen och senaste. Hur gör jag för att uppdatera till senaste för när jag ändrar i min compose fil till stable så går Home Assistant inte igång.

Visa signatur