Permalänk
Medlem

AMD Barton 2500+@1,83Ghz

Nu vill jag gå till botten med det här en gång för alla! Anledningen att processorerna heter 2500+ (@1,83Ghz) betyder väl att dom presterar lika bra som en P4 2,5Ghz? eller? jag har talat med folk som bestämt sagt att det stämmer och andra som bestämt sagt att det är på tok fel, så jag vet varken ut eller in.
Snälla kan inte någon förklara på ett lätt sätt så att jag och alla andra som undrar kan sluta gnugga sig på hakan över detta!

Tackar för svar!

Visa signatur

Ge oss tillbaka Övriga ämnen!

Permalänk
Medlem

det är fel

Visa signatur

|| Lian Li || NF7-S rev2 || Barton 2500+ --> 2365mhz || SLK900 - Enermax 92mm || Corsair PC3200LL 1024mb || 9800pro 128mb --> 440/380 || 160gb SATA ||

Permalänk
Avstängd

Det är tänkt att den ska motsvara P4 på 2.5GHz.
Men dom påstår själva att den ska motsvara en T-bird på 2.5GHz.
Men en T-bird är ofta snabbare än Palomino och t-bred som har samma rating system så dom säger det bara för att inte åka in för rätta.

På frekvenser upp till 2.2GHz är P4 bra mycket långsammare än Athlon med motsvarande Rating.
Men ju högre du kommer ju snabbare blir P4 och vid 3200MHz är P4 en hel del snabbare än 3200+.

Permalänk
Medlem

Förrut stämde det rätt bra iaf, men nu sen Intel släppt sina nya processorer med HT och 800fsb så stämmer inte riktigt xp-ratingen lika bra längre.

Visa signatur

USA har aldrig varit på månen, Sverige hade aldrig vm 1958 och 9/11 har aldrig inträffat och därmed basta.
P4 2,6C@<3,0Ghz + CNPS7000A-CU|AI7|1,5Gb BH5 & BH6|Antec Sonata|R9800np(BBA) + VF700-CU@425/258|HP LP2465|Logitech MX500, Seasonic S12 500W

Permalänk
Medlem

man gör det bäst i att kolla på tester... men oftast stämmer det ganska bra, dock inte lika bra på de nyare P4

Permalänk
Medlem

Den motsvarar en Åskfågel 2500mhz.

Permalänk
Medlem

Tycker nog dom kan slopa den där jävla plus-amngivningen. Väldigt onödigt.

Permalänk
Medlem

Tyvärr så behövs den för att den vanlige konsumenten ska få ett hum om vad det rör sig om...
Intel insåg ju det när AMD drog upp farten på sina processorer och folket köpte de snabbare processorerna, så de offrade kraft för fart och stack iväg i en rask takt. Vi som är insatta vet ju att MHz inte är allt, men tänk om min mor skulle gå och köpa en dator:

Dator 1 - Intel 3,2 GHz

Dator 2 - AMD 2,2 GHz

Vad skulle hon köpa om hon ville ha en dator som håller ett tag? I dagsläget så beskriver man dator 2 som en XP 3200+ vilket är lättare att ta till sig utan att sätta sig in i förklaringar som de inte är intresserade av.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...