Försöker betala min annons här i marknaden, får felmeddelande ogiltig QR-kod från min BankID-app??!

Permalänk

Försöker betala min annons här i marknaden, får felmeddelande ogiltig QR-kod från min BankID-app??!

Hej

Försöker skapa en annons åt min fru som vill sälja sin laptop.
Jag kan verifiera identiteten via BankId-appen utan problem men när jag
går vidare till betala säger appen att QR-koden är ogiltig.

Använder Firefox på Win10 och på Linux utan att det fungerar...

Hjälp?!!

/Andreas...

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Medlem

Inte för att jag har lagt in någon annons, men det är väl Swish-betalning, dvs du ska skanna med Swish-appen i det steget?

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Vi använder Swish som leverantör för att genomföra betalningar. Vänligen använd den applikationen för att slutföra sista steget (betalning).

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Vi använder Swish som leverantör för att genomföra betalningar. Vänligen använd den applikationen för att slutföra sista steget (betalning).

Låter rimligt att det är felet. Följdfrågan blir väl om det står tydligt nog på sidan vad som gäller?

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av evil penguin:

Låter rimligt att det är felet. Följdfrågan blir väl om det står tydligt nog på sidan vad som gäller?

Då det är jag som utvecklat hela flödet är jag partisk i frågan och inte rätt person att besvara din frågeställning. För mig är det solklart att Swish använts då jag skrev APIet oavsett hur mycket texten och knapparna nämner Swish.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Då det är jag som utvecklat hela flödet är jag partisk i frågan och inte rätt person att besvara din frågeställning. För mig är det solklart att Swish använts då jag skrev APIet oavsett hur mycket texten och knapparna nämner Swish.

kan man få se en screenshot på hur det ser ut när man kommer till det steget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MarcusHuddinge:

Det är väl bara att skapa en annons men strunta i att betala vid det steget.....

Visa signatur

-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

För närvarande ser det ut såhär. Annonser är gratis för oss anställda, så det är ingen bugg att det står 0 kr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leverbrock:

Det är väl bara att skapa en annons men strunta i att betala vid det steget.....

då måste man ju verifiera sig och grejs
han borde ju ha snabb tillgång till sidan, att ladda upp en bild är väl inget som är speciellt jobbigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

För närvarande ser det ut såhär. Annonser är gratis för oss anställda, så det är ingen bugg att det står 0 kr.

<Uppladdad bildlänk>

<Uppladdad bildlänk>

Skrivet av jreklund:

Ja, du har rätt, det är ju helt omöjligt att missa att det är swish och inte någonting annat man ska skanna med

Permalänk
Medlem

Ja, du har rätt, det är ju helt omöjligt att missa att det är swish och inte någonting annat man ska skanna med

Uppenbart inte omöjligt med tanke på tråden, men det står tydligt.

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Geeks
Jobbar med data

Ingenting är omöjligt som Gunde Svan skulle säga. Självklart finns det utvecklingspotential gällande flödet, vi kommer inte vinna några ux/ui priser i närtid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jreklund:

Ingenting är omöjligt som Gunde Svan skulle säga. Självklart finns det utvecklingspotential gällande flödet, vi kommer inte vinna några ux/ui priser i närtid.

Tycker iofs att det är rätt tydligt, men tanken som slår mig är om det går att klämma dit själva Swish-logotypen (om det är något som är okej att göra, men tycker det känns rätt rimligt att de tycker att man får använda deras logotyp i samband med betalning genom deras tjänst).
Skulle kunna vara en ytterligare en möjlighet att associera rätt för den som inte läser av en eller annan anledning...

Sedan tycker jag inte du ska röja Gundes hemliga identitet på forumet sådär

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Uppenbart inte omöjligt med tanke på tråden, men det står tydligt.

Är väl som med det mesta att det går av vana. När man använder en app som både kan sköta om identifiering och betalning så tänker man kanske inte på att det andra steget kräver en annan app.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk

LOOL

Jag som missade den lilla men ack så viktiga detaljen att byta till rätt app... Var väl för trött igår...

Ja ja, Tackar särskilt för hjälpen och får väl bjuda på alla skratten!

Hahahahaha
/Andreas...

Visa signatur

Dator | Skärm

Permalänk
Geeks
Jobbar med data
Skrivet av evil penguin:

[...] klämma dit själva Swish-logotypen [...]

Det går utmärkt att använda deras logotyp i vårt flöde, så länge vi följer deras riktlinjer. Tidigare versioner har haft ikonen, men hittade inget bra sätt att få in den i nuvarande design (som jag blev nöjd med), så var lättare att strunta i den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Tycker iofs att det är rätt tydligt, men tanken som slår mig är om det går att klämma dit själva Swish-logotypen (om det är något som är okej att göra, men tycker det känns rätt rimligt att de tycker att man får använda deras logotyp i samband med betalning genom deras tjänst).
Skulle kunna vara en ytterligare en möjlighet att associera rätt för den som inte läser av en eller annan anledning...

Sedan tycker jag inte du ska röja Gundes hemliga identitet på forumet sådär

Skulle självaste Gunde Svan ju hänga på sweclockers skulle jag fan skita på mig av suprise 😅

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X