Microsoft-konto: Kan man ändra/ta bort hotmail i förmån för gmail?

Permalänk

Microsoft-konto: Kan man ändra/ta bort hotmail i förmån för gmail?

Tänkte höra om man på något sätt kan skippa hotmail helt och byta till gmail för sitt xbox-konto?

Jag har idag en hotmail som är kopplat till mitt xbox-konto. Xbox-kontot måste jag ha för att spela Sea of thieves, dock skulle jag...om möjligt...kunna "konvertera" kontot till gmail istället så man kan ta bort till hotmail-konto helt och hållet.
Använder aldrig hotmail och skulle helt vilja bli av med det helt och hållet.

Är detta något som går eller är man helt fast i hotmail om man ska ha ett xbox-konto?

Alla tips mottages varmt!

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon | Deltaco TB-53 | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem

Det går i vart fall att ha Microsoft-konto utan Microsoft-e-post. Om det finns något sätt att migrera ett konto vet jag däremot inte.

Permalänk
Medlem

Du kan lägga till en ny/befintlig mejl adress och göra den primär. Sedan kan du ta bort hotmail adressen från kontot. Värt att tänka på är att om du tar bort hotmail adressen från kontot så tas själva hotmail adressen även bort permanent.

Permalänk
Skrivet av ztenlund:

Det går i vart fall att ha Microsoft-konto utan Microsoft-e-post. Om det finns något sätt att migrera ett konto vet jag däremot inte.

Ah ok låter toppen om så är fallet!

Skrivet av Alfsvåg:

Du kan lägga till en ny mejl adress och göra den primär. Sedan kan du ta bort hotmail adressen från kontot. Värt att tänka på är att om du tar bort hotmail adressen från kontot så tas själva hotmail adressen även bort permanent.

Ok låter bra! Lite det som är tanken. Jag använder inte min hotmail öht. Det enda jag får är skräppost där filtreringen är helt väderlös i hotmail/outlook.

Frågan är...hur går man tillväga? Gör man det på xbox-kontot då?

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | Dell Alienware AW3225QF 4K QD-OLED | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Sennheiser HD 560S med V-MODA BoomPro Mikrofon | Deltaco TB-53 | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Frågan är...hur går man tillväga? Gör man det på xbox-kontot då?

Precis, du gör det på deras webbsida, finns i inställningar någonstans där.