Kan ej ladda ner från Microsoft.com

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023

Kan ej ladda ner från Microsoft.com

Jag har i över 1 veckas tid försökt ladda ner Win11 från https://www.microsoft.com/sv-se/software-download/windows11

Men det blir bara såhär:

https://streamable.com/cp2qqi

Har kontaktat support med felkoden '715-123130 och 2d3a34c9-307a-4f9c-a628-8473c42a4175' men får inget svar.

Funkar det för andra?

Permalänk
Keeper of the Bamse

Kör med annan webläsare. Din brave-läsare är nog för hård med anti-spårnings-grejer så microsoft tror att du är en skummis eller bot, precis som dom skriver i felmeddelandet

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

Har du tillgång till en dator så använd den istället. Annars prova @Printscreen s idé. Du kan också prova att stänga av Brave's säkerhetsgrejer, längst upp till höger på lejonet.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av Printscreen:

Kör med annan webläsare. Din brave-läsare är nog för hård med anti-spårnings-grejer så microsoft tror att du är en skummis eller bot, precis som dom skriver i felmeddelandet

Har provat att både stänga av alla skydd samt med Chrome.

Samma resultat.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av m4gnify:

Har du tillgång till en dator så använd den istället. Annars prova @Printscreen s idé. Du kan också prova att stänga av Brave's säkerhetsgrejer, längst upp till höger på lejonet.

Har gjort. Rensat cache, cookies och allt man kan komma på.

Dock ett moment 22 där, då jag behöver filen för att ha en dator som fungerar

Jag löser det så sett men blir förundrad varför det inte fungerar. Har tankat hem saker där förr.

Permalänk
Medlem

Låter som att platstjänster behöver vara på. Prova med en annan webbläsare, t.ex. Firefox.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Quizmaster Göteborg 2023
Skrivet av Sarato:

Låter som att platstjänster behöver vara på. Prova med en annan webbläsare, t.ex. Firefox.

Provade nu med FireFox, samma resultat.

Har dragit igång allt, stängt av alla slags "blockers".

Otroligt skumt.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Keeper of the Bamse

Kan bara tillägga att jag testade på Edge (som typ är safari) på Ios 17, fungerade på första försöket

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com