ASUS Radeon RX 7800 XT 16GB TUF Gaming OC bytes mot NVIDIA

Permalänk
Medlem

ASUS Radeon RX 7800 XT 16GB TUF Gaming OC bytes mot NVIDIA

Idag kl 17:33, dvs för tre timmar sedan(! ) spontanköpte jag ett ASUS Radeon RX 7800 XT 16GB TUF Gaming OC som fyndvara på Netonnet. Frågade om de kunde se historiken på köpet och det var någon som köpte det och dagen efter lämnade tillbaka på öppet köp. Han jag pratade med hade tagit emot kortet och kunden sa att det var svårt med plats i ITX så bad att få byta mot ett annat 7800 XT med mindre mått. (Blev ett Gaming Pulse). Kortet såg fint ut (såg att ganska mycket skyddsplast satt kvar, kan inte vara mycket testat) och fick impulsfeeling. Kvitto och garanti på samma sätt som ett nytt kort. Va f*n, jag slog till

Men nu när jag var på väg att monterna ner mitt NR200P i molekyler för att installera detta känner jag att jag ångrar mig. Började läsa på lite om DDU för att rensa bort Nvidia och blev inget sugen. Blodet är ganska grönt och de två nya spel jag precis köpt kommer fokus vara Ray Tracing (AW2 och CP2077).

Så innan jag lämnar tillbaka det vill jag ändå köra en koll här. Någon som vill byta lag från grönt till rött?

Perfekta bytet är mot ett Asus TUF 4070 OC. Men andra byten kan vara av intresse.

Du får:

- Ett i princip nytt ASUS Radeon RX 7800 XT 16GB TUF Gaming OC med kvitto och garanti köpt idag.
- Högre rå prestanda
- 16GB RAM

Jag får:

- Bättre Ray Tracing

Fair trade?

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

personligen har jag en 3080ti som jag funderar på att byta. har inte bestämt mig än helt ärligt men den är i princip samma prestanda som en 4070.

modellen är en GALAX 3080ti gamer sg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitenuke:

personligen har jag en 3080ti som jag funderar på att byta. har inte bestämt mig än helt ärligt men den är i princip samma prestanda som en 4070.

modellen är en GALAX 3080ti gamer sg.

e lite bättre t.o.m ofta närmre 4070ti, bara att den drar betydligt mer ström (och ingen dlss frame gen, kan dock ha fsr frame gen med dlss uppskalning med inofficiellt mod)

Permalänk

Sitter på ett vitt 4070 från Gigabyte som är några månader gammalt (Köpt av Amazon) som jag eventuellt skulle kunna byta.... Men vet inte riktigt

Visa signatur

citera för svar
Glassbilen spelar bara när det är helt slut på glass

Permalänk

Har ett RTX 3080 som jag skulle kunna tänka mig byta (och en slant emellan)! Hojta till om det är av intresse!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elvis_z89:

Har ett RTX 3080 som jag skulle kunna tänka mig byta (och en slant emellan)! Hojta till om det är av intresse!

Hej,

Skicka PM mer om vilket kort det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hassel fd Jompenleet:

Sitter på ett vitt 4070 från Gigabyte som är några månader gammalt (Köpt av Amazon) som jag eventuellt skulle kunna byta.... Men vet inte riktigt

Hej,

Skicka gärna PM med mer info vilket kort det är

Permalänk
Medlem
Skrivet av whitenuke:

personligen har jag en 3080ti som jag funderar på att byta. har inte bestämt mig än helt ärligt men den är i princip samma prestanda som en 4070.

modellen är en GALAX 3080ti gamer sg.

Hej,

Galax går tyvärr inte in i mitt chassi med supporten monterad 😊

Permalänk
Medlem

Lite mindre intressant byte ksk

jag har ett 3070ti i min dator från tuf
3070ti v2 från tuf. Har länge viljat pröva amd men som sagt är detta bytet lite orättvist. Jag är dessutom helt pank så kan inte ge ngt emellan. 3070ti är väl lite väl klent för rt

Permalänk
Medlem

Mindre intressant

jag har ett asus 3070ti tuf v2 i min dator. Har länge viljat pröva amd men som sagt är detta bytet lite orättvist. Jag är dessutom helt pank så kan inte ge ngt emellan, inte just nu iaf. 3070ti är väl lite väl klent för rt.
Men som sagt är detta förmodligen mindre intressant

Permalänk
Medlem

Annonsen är avslutad