Vart kan jag köpa musik numera?

Permalänk
Medlem

Vart kan jag köpa musik numera?

hej, köpte ett par skivor från ginza för ett tag sen. undrar var jag kan köpa musik som jag verkligen kan ladda ner och ha på mobilen/datorn? skäms lite över det, men vad jag söker är en möjlighet att köpa ymca, in the navy, the weather girls. musik. lite lättsam musik.

Permalänk
Medlem

På Apple Music/ITunes store kan man i alla fall köpa och ladda ner musik men dom verkar fortfarande köra med m4a/aac codec och jag är tyvärr helt insatt i hur bra den stöds i andra spelare då jag enbart streama musik i typ 7 år vid det här laget.

Permalänk
Medlem

Jag brukar köpa min musik på https://se.7digital.com/ .

De har inte allt men de flesta artisterna finns där.

Permalänk
Medlem

tack för förslagen och hjälpen. ska kolla in på det kalle-anka. uppskattar att man inte blev skämd över att man gillar lite lättsam musik ibland

Permalänk
Medlem

Använder i princip bara qobuz numera:
https://www.qobuz.com/se-en/shop
Tycker de har ett bra utbud, och även cd-kvalitet på filerna.

(Du kan ev behöva klicka dig vidare till download store)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ymerio:

tack för förslagen och hjälpen. ska kolla in på det kalle-anka. uppskattar att man inte blev skämd över att man gillar lite lättsam musik ibland

Man får gilla vilken musik man vill!
Men eftersom du inte fått något mothugg så måste jag kliva in, är ju ett internetforum ändå detta

varför inte Spotify eller annan streamingtjänst? De har alla dessa låtar. Ser inte att just dessa är något man behöver äga en egen kopia av? Du kan ladda ner spellistor och köra dem offline om det är just streamingen man inte gillar.

Permalänk
Medlem

Finns ju fördelar med att ha egna filer som man kan organisera efter behag, veta att spellistan plötsligt inte saknar 3 låtar eller en artist, med mera. En mobil som spelar MP3 använder mycket mindre batteri än en som streamar Spotify.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Sonoma, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pirum:

Finns ju fördelar med att ha egna filer som man kan organisera efter behag, veta att spellistan plötsligt inte saknar 3 låtar eller en artist, med mera. En mobil som spelar MP3 använder mycket mindre batteri än en som streamar Spotify.

Jo, jag har gamla spellistor som ligger i Spotify och det försvinner över tid låtar hit och dit. Ibland är de helt borta från tjänsten och ibland går de att hitta i en annan version från samma artist.