Permalänk
Medlem

UserBenchmarks WTF

Vet att UserBenchmarks inte ät bästa sättet att jämföra grafikkort, men är det första som alltid kommer upp när man googlar. Detta handlar inte om det dock utan jag undrar vem som skriver conclusions på sidan. Som tex denna =O

First time buyers tempted to consider the RX 7700/7800 XT by AMD’s army of Advanced Marketing scammers (youtube, reddit, twitter, forums etc.) should be aware that AMD have a history of releasing benchmark busting, heavily marketed, sub standard products. Although Nvidia’s 4070 only offers comparable performance, it has a broader feature set (RT/DLSS 3.0) and offers far better game compatibility (drivers). PC gamers looking to join AMD’s “2%” GPU club (Steam stats: 5000/6000/7000 series combined mkt share) need to work on their critical thinking skills: Influencers (posing as reviewers) are paid handsomely to scam users into buying inferior products. Experienced gamers know all too well that high average fps are worthless when they are accompanied with stutters, random crashes, excessive noise and a limited feature set.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3060-Ti-vs-A...

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, 5700x3d, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Asus RTX 4070 Dual White OC, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Seasonic G12 GM-850, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Detta handlar inte om det dock utan jag undrar vem som skriver conclusions på sidan.

GPUPro/CPUPro är vad jag läst på andra forum ägare/admin av UserBenchmark. Jag har inga direkta bevis för det, men deras "recensioner" används som slutsats på varenda GPU/CPU.

Det är rätt sorgligt, för UB är ett bra felsökningsverktyg när man använder det för att kolla om hårdvaran i en dator presterar som förväntat jämfört med andra datorer med samma hårdvara. Men det blir ju tyvärr svårt att rekommendera UB när ägaren verkar ha blivit biten av AMD när han var liten.

Permalänk
Hedersmedlem

Du är långt från den första som noterat detta. Det är allmänt känt att Userbenchmarks "redaktionella" innehåll lämnar en hel del att önska, och har en extremt tydlig och raljant anti-AMD-bias.

Userbenchmark är ett vettigt verktyg för att testa sin dator och se att dina komponenter presterar i linje med vad de ska prestera (jämfört med andra liknande komponenter) och kan ge en viss insikt i relativ prestanda på ett väldigt grovt sätt mellan modeller, men ungefär där slutar användbarheten.

Permalänk
Medlem

Jag gick över från just 3060Ti till 7800XT. Förvisso kollade jag på många recensioner på youtube och inspirerades. Jag var nu från början inställd på att prova på AMD GPU efter att ha använt Nvidias i +15 år för att se vad AMD hade att erbjuda. Jag kan ju tycka att det blev ett jäkla lyft och utan "stutters, random crashes, excessive noice" med de runt 60 FPS mer jag fått med 7800XT för en billigare peng än om jag köpt Nvidias motsvarighet. Så jag kan säga att jag är nöjd med att ha "lurats" av marknadsföringen

Visa signatur

CPU: 9800X3D
Moderkort: MSI Gaming Plus X670E
GPU: Powercolor RX 9070 XT Hellhound

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bosse78:

Vet att UserBenchmarks inte ät bästa sättet att jämföra grafikkort, men är det första som alltid kommer upp när man googlar. Detta handlar inte om det dock utan jag undrar vem som skriver conclusions på sidan. Som tex denna =O

First time buyers tempted to consider the RX 7700/7800 XT by AMD’s army of Advanced Marketing scammers (youtube, reddit, twitter, forums etc.) should be aware that AMD have a history of releasing benchmark busting, heavily marketed, sub standard products. Although Nvidia’s 4070 only offers comparable performance, it has a broader feature set (RT/DLSS 3.0) and offers far better game compatibility (drivers). PC gamers looking to join AMD’s “2%” GPU club (Steam stats: 5000/6000/7000 series combined mkt share) need to work on their critical thinking skills: Influencers (posing as reviewers) are paid handsomely to scam users into buying inferior products. Experienced gamers know all too well that high average fps are worthless when they are accompanied with stutters, random crashes, excessive noise and a limited feature set.

https://gpu.userbenchmark.com/Compare/Nvidia-RTX-3060-Ti-vs-A...

Well inget nytt direkt, sen bara det faktum att dom nämner steam stats gör det bara värre xD iom att dessa är så otroligt kraftigt påverkade av internet kaffe i Kina där flera personer loggar in på samma dator med sitt konto och gör streams listor extremt missvisande.

Visa signatur

here we go!