Permalänk

Gångjärn ny laptop

dator/gångjärn
Köpte en dator som jag skickat in för reparation. Datorn var inte ens 2 månsder när felet upptäcktes, gångjärnet på ena sidan har släppt och buktar ut mot plastskärmen. Detta har inte orsakats av något annat än normal användning av laptop. Stängt/öppnat skärmen. Finns inga som helst repor eller skavanker på datorn då den är så pass ny, och som sagt inte skadad/tappad osv. Verkstaden som den skickats iväg till i en annan stad hävdar dock att detta inte täcker garanti/reklamation. Hur ska man gå tillväga egentligen? Betala reparationen och vända sig till ARN sen i efterhand? Behöver datorn omgående för studier, har redan fått vänta 2 veckor på att få iväg datorn då dom hade problem med postombud osv. Är det inte möjligt att gångjärn kan vara ett fabriksfel? Vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga, känns orättvist då laptopen inte använts på annat vis än det den är till för. Har dokumenterat med bilder och videos innan ja skicka datorn för att kunna visa att det inte finns andra skador/repor.. Mvh

Permalänk
Medlem

Om gångjärnen går sönder efter så kort tid så är det garanterat fabrikationsfel.
De borde ju vara byggda och testade för minst några tusen andväningar utan att de ska gå sönder tycker man ju.

Men stå på dig tycker jag! De ska fixa datorn på garantin!
Du kan ju höra med stället du köpte den från med, de kanske är mer villiga att hjälpa till

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.