Ny TV har skada i panel, butik menar att de inte kan återskapa felet

Permalänk
Medlem

Ny TV har skada i panel, butik menar att de inte kan återskapa felet

Köpte ny TV i slutet av Mars. En 55" Philips "The One" på kampanj.

Får hem TV:n och slänger såklart upp den på väggen direkt i sovrummet och blir såklart nöjd över hur pass bra bild det är i jämförelse med den gamla 42" Hitachi 720p-tv:n som satt där innan.. hehe

Dagen efter inser jag att det är något fel på panelen. Det är streck som går tvärs över bilden (horisontellt) som syns tydligt mot en gråaktig bakgrund - t.ex. diverse scener i serier/filmer. Lyckas fota det vid inloggningsskärmen till HBO och är såklart missnöjd. Det är precis som att något (typ en pall?) tryckt mot skärmen så den fått en skada.

Drar iväg ett meddelande (med bilder som visar "skadan", t.ex. den ovan) till butiken som svarar;

Citat:

Hej

Tråkigt att höra, men vi tar in den för ett byte. Vi skickar en pallfraktsedel med detta mejl som en bifogad PDF fil. Skriv ut denna och klistra på paketet för kostnadsfri retur.
Vi bifogar även en länk till vår reklamationsblankett med i detta mejl som vi vill att du skriver ut och fyller i samt bifogar i försändelsen.

[...]

Det fetade får mig såklart att vilja skicka in TV:n direkt eftersom det då låter som att jag ska få en ny utan några konstigheter. Men det visar sig att detta inte alls stämmer.

Butikens RMA-avdelning mailar ut följande;

Citat:

Hej ***,

Vi har nu mottagit er TV men vi kan inte återskapa felet.

Vad vi kan göra är att skicka tillbaka den till er utan kostnad. Eller så skulle vi kunna skicka in den på en reparation, notera här att en serviceavgift eventuellt kan behöva betalas om vår servicepartner bedömer att problemet är utanför garanti.

Återkom med hur ni vill gå vidare.

Så det finns inget fel, men samtidigt ska jag betala en serviceavgift om problemet är utanför garantin? Vafan är detta för skitsvar? TV:n är inte ens två veckor gammal och jag ska nu eventuellt behöva betala några avgifter för att få en korrekt fungerande TV?

Jag svarar med följande;

Citat:

Hej,

Hur kan ni inte återskapa felet?

Har ni försökt visa en grå bakgrund? Det syns jättetydligt på avstånd, t.ex. ligger i soffan/sängen och kollar på TV:n...
Bifogat bild hur det är. Syns såklart tydligare med mörkt rum.

Varav de svarar;

Citat:

Hej igen ***,

Jag har sett det tidigare bilderna du bifogat och kunde där se randen du syftar på.

Med det sagt så återigen kunde vi inte återskapa problemet när TV anlänt till oss, oavsett bakgrund, ljus eller färg omväxlingar.

Den fungerar felfritt för oss.

Dum som jag är väljer jag då att få TV:n hemskickad igen. Tänker att den kanske har skakat till sig i frakten eller liknande och att problemet inte längre är kvar.

Får hem TV:n idag och lägger ut den på sin kartong i vardagsrummet. Startar TV:n och hintar direkt att det är samma som innan. Synvilla? Drar igång ett YouTube-klipp som ska testa OLED-paneler ("Gray uniformity test") och tänker att det blir perfekt, det syns som sagt tydligast mot en grå bakgrund.

TV:n visar såklart defekten direkt - trots väldigt ljust i rummet. Det syns med andra ord mycket tydligare om det nu skulle vara mörkt - något som jag påpekade i mitt svar på mailet ovan. Det är rätt svårt att få en rättvis bild på felet just nu eftersom det är såpass ljust - det syns tydligare "IRL" än på bild.

Så då är jag tillbaka till början, snart en månad senare, och väntar på att kunna kontakta dem igen för en ny retursedel - med risk att då få betala någon serviceavgift ifall "garantin" inte täcker problemet.

Helst hade jag bara ångrat köpet och beställt hos en annan butik trots högre pris, men eftersom det nu är långt över 14 dagar sen jag gjorde köpet är det såklart kört. Gissar att första reklamations-"försöket" inte heller räknas in i de tre försök butiken har på sig? Eftersom de då inte kunde hitta något fel.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Helst hade jag bara ångrat köpet och beställt hos en annan butik trots högre pris, men eftersom det nu är långt över 14 dagar sen jag gjorde köpet är det såklart kört. Gissar att första reklamations-"försöket" inte heller räknas in i de tre försök butiken har på sig? Eftersom de då inte kunde hitta något fel.

Kan felet du initialt reklamerade för påvisas vid ett senare tillfälle så skall självklart den första reklamationen räknas in i de två försök butiken har på sig att reparera. Praxis är att kvarstår felet efter två försök, d.v.s. du måste reklamera en tredje gång, så har du rätt att häva köpet.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeCe:

Kan felet du initialt reklamerade för påvisas vid ett senare tillfälle så skall självklart den första reklamationen räknas in i de två försök butiken har på sig att reparera. Praxis är att kvarstår felet efter två försök, d.v.s. du måste reklamera en tredje gång, så har du rätt att häva köpet.

Tack! Men då måste butiken inse att det är något fel gissar ellerhur?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Tack! Men då måste butiken inse att det är något fel gissar ellerhur?

Om du ser strecken mot en viss bakgrund då ska dom också kunna se dom, annars är dom skojare eller bara vägrar inse att det är en skit tv och dom vill inte byta ut den... så bara skicka in den igen och stå på dig att det är fel på panelen.

Det är ju ett solklart garanti ärende

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Tack! Men då måste butiken inse att det är något fel gissar ellerhur?

Japp. Om de inte gör det så får du tyvärr starta en tvist hos ARN eller i tingsrätten.

Men börja med att låta säljaren skicka den till serviceverkstad, sannolikt kommer de se felet om det är så tydligt som du beskriver det.

Visa signatur

Laptop: Dell Latitude E7270 | 12,5" FHD IPS | i5-6300U | 16GB RAM | 500GB SSD
Laptop: MacBook Air 13"
NUC: Intel i5-4250U | 8GB RAM | 250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Köpte ny TV i slutet av Mars. En 55" Philips "The One" på kampanj.

Om man får vara lite nyfiken och fråga, vilken butik?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jagers:

Om man får vara lite nyfiken och fråga, vilken butik?

Det gäller Webhallen - en butik jag aldrig haft några ärenden hos tidigare.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Prova att kontakta Philips support annars. Det gjorde jag för ett par år sedan när jag hade inbränning på min OLED. Dom var mkt hjälpsamma

Visa signatur

MAG B550 TOMAHAWK MAX WIFI, Ryzen 7 3800X, Cooler Master MasterLiquid ML240L, Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3600MHz CL 17 Beast, Sapphire rx580 4gb, Samsung 990 Pro 1TB + Seagate FireCuda 520 SSD 2TB, Corsair RM750e, Fractal Design Define C, LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det gäller Webhallen - en butik jag aldrig haft några ärenden hos tidigare.

Jag har tyvärr råkat ut för liknande problem hos @Webhallen men för en datorskärm som hade en tryckskapda som skapde exakt det problem du upplever men ett kors istället för enbart ett sträck, jag lyckades till slut få köpet hävt när jag hotade med att ta det vidare till ARN och/eller sedna till tingsrätten.

Min upplevelse är att man ska stå på sig och att @Webhallen tyvärr har blivit mycket sämmre än de tidigare var speciellt när problem uppstår.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Det gäller Webhallen - en butik jag aldrig haft några ärenden hos tidigare.

Inte förvånad. De hade ingen koll på vad som gällde när jag hade ett enkelt problem heller. Fick stå och visa lagen på mobilen för butikschefen. Var ett "vanligt" garantiärende.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Tyvärr verkar det vara ganska vanligt att butiker kör med den här typen av skrämseltaktik där man "hotar" med att det kan bli tal om serviceavgifter m.m. Du har ju dokumenterat felet väl och bevisbördan ligger på säljaren om det skulle bli tal om att det är fysisk åverkan.

Stå på dig bara. Tyvärr gör butikerna så här med förhoppning om att köparen inte ska orka, eller våga, gå vidare.

Citat:

(...) om vår servicepartner bedömer att problemet är utanför garanti.

Garanti är inte relevant så länge den inte ger bättre villkor än reklamationsrätten. Garanti är frivilligt och kan bestå av vilka villkor som helst i stort sett medan reklamationsrätten är lagstadgad. Det är en reklamation av ett ursprungsfel du har gjort.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Kontaktade butiken via chatt och förklarade läget. Eftersom det gått över 2 veckor p.g.a. lång handläggningstid (+ frakt till och från butik) och att RMA-avdelningen inte tycker det är något fel, så vill jag såklart inte ha kvar TV:n.

Får svaret att de ska kolla upp det hela och återkomma via mail med (förhoppningsvis) en lösning.

Så jag får väl helt enkelt vänta och se vad deras lösning innebär, och om jag behöver skicka in den på ännu ett "försök".

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

Just Phillips kan skicka ut montör på plats för service/reparation.

Vart erbjuden det på min TV om felet kvarstod efter felsökning

Visa signatur

Intel i5 12600k OC 5.2GHz | Arctic Freezer II 240 | MSI Pro Z690 A | 2x 16Gb Corsair LPX 3200MHz | Asus Tuf 4070 Ti | Corsair Rm850x V3 | 2x 1Tb Samsung 980 m2 | 7x Noctua A14x25

Permalänk
Medlem

I värsta fall kan du jo prova lämna in den på öppet köp ifall de nu inte anser att det är något fel på den, och köpa en tv på annat håll. Köpte du den i slutet av mars bör du ju fortfarande vara inom ramarna för det.

Visa signatur

Intel i7 10700KF (Noctua NH-D15) | Asus RADEON RX 7900 XTX TUF | 32 GB DDR4 HyperX Fury | Corsair RM1000X | Fractal Design R3 | Arch Linux, Win11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Kontaktade butiken via chatt och förklarade läget. Eftersom det gått över 2 veckor p.g.a. lång handläggningstid (+ frakt till och från butik) och att RMA-avdelningen inte tycker det är något fel, så vill jag såklart inte ha kvar TV:n.

Får svaret att de ska kolla upp det hela och återkomma via mail med (förhoppningsvis) en lösning.

Så jag får väl helt enkelt vänta och se vad deras lösning innebär, och om jag behöver skicka in den på ännu ett "försök".

Skrivet av Ostbullen:

I värsta fall kan du jo prova lämna in den på öppet köp ifall de nu inte anser att det är något fel på den, och köpa en tv på annat håll. Köpte du den i slutet av mars bör du ju fortfarande vara inom ramarna för det.

Bra poäng! Webhallen har ju öppet köp och jag har för mig att TV ingår där.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbullen:

I värsta fall kan du jo prova lämna in den på öppet köp ifall de nu inte anser att det är något fel på den, och köpa en tv på annat håll. Köpte du den i slutet av mars bör du ju fortfarande vara inom ramarna för det.

Skrivet av jnsson:

Bra poäng! Webhallen har ju öppet köp och jag har för mig att TV ingår där.

Intressant! Det trodde jag inte Webhallen skulle syssla med utan låter som något t.ex. Elgiganten kör istället.
Om de inte återkommer idag så kontaktar jag dem imorgon och begär retur på öppet köp.

Tack för tipset!

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Intressant! Det trodde jag inte Webhallen skulle syssla med utan låter som något t.ex. Elgiganten kör istället.
Om de inte återkommer idag så kontaktar jag dem imorgon och begär retur på öppet köp.

Tack för tipset!

https://www.webhallen.com/se/info/15-Angerratt-och-oppet-kop
"Vi erbjuder 30 dagars öppet köp både online och i butik vilket gäller för privatkunder. Under öppet köp-tiden får du undersöka din produkt i den utsträckning som krävs för att kunna fastställa att den motsvarar produktbeskrivning och egenskaper. " Är visst 30 dagar numera. Förut var det 60 dagar. Finns vissa undantag, men TV står inte med där på länken jag har med i detta inlägg

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Philips support är nog den bästa vägen att gå. När de väl kommer till skott går det mycket smidigt med Philips, upphämtning eller utskickad tekniker gör det ganska smärtfritt för dig. Jag har tidigare haft dåliga erfarenheter av deras support men mitt problem (OLED uniformity) var i gråzonen och i ditt fall är det rätt solklart att TVn är defekt i sitt nuvarande skick.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Intressant! Det trodde jag inte Webhallen skulle syssla med utan låter som något t.ex. Elgiganten kör istället.
Om de inte återkommer idag så kontaktar jag dem imorgon och begär retur på öppet köp.

Tack för tipset!

Observera bara: "Produkter som returneras inkompletta, skadade, ej återställda, i behov av demontering eller på annat sätt har testats/använts mer än vad som krävs för att undersöka produkten kan komma att få en prisreduktion vid återbetalning."

Så även om Webhallen skulle gå med på öppet köp trots situationen så är risken att de då plötsligt upptäcker felet och drar av det på återbetalningen. Eftersom det är ett solklart reklamationsärende så är det troligtvis bättre att stå på dig och kräva att de fixar problemet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Observera bara: "Produkter som returneras inkompletta, skadade, ej återställda, i behov av demontering eller på annat sätt har testats/använts mer än vad som krävs för att undersöka produkten kan komma att få en prisreduktion vid återbetalning."

Så även om Webhallen skulle gå med på öppet köp trots situationen så är risken att de då plötsligt upptäcker felet och drar av det på återbetalningen. Eftersom det är ett solklart reklamationsärende så är det troligtvis bättre att stå på dig och kräva att de fixar problemet istället.

Isåfall måste man ju kunna peka på tidigare kommunikation och säga att dom får fixa den istället?

Permalänk
Medlem

Tråkigt webhallen säljer tvs och strular såhär när en kund behöver hjälp... dom skulle fokuserat på spel istället bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pamudas:

Så det finns inget fel, men samtidigt ska jag betala en serviceavgift om problemet är utanför garantin? Vafan är detta för skitsvar? TV:n är inte ens två veckor gammal och jag ska nu eventuellt behöva betala några avgifter för att få en korrekt fungerande TV?

Skrivet av fragande:

Tyvärr verkar det vara ganska vanligt att butiker kör med den här typen av skrämseltaktik där man "hotar" med att det kan bli tal om serviceavgifter m.m. Du har ju dokumenterat felet väl och bevisbördan ligger på säljaren om det skulle bli tal om att det är fysisk åverkan.

Stå på dig bara. Tyvärr gör butikerna så här med förhoppning om att köparen inte ska orka, eller våga, gå vidare.

Det handlar inte om "hot" utan om att butiken måste informera kunden om att det kan tillkomma serviceavgifter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Observera bara: "Produkter som returneras inkompletta, skadade, ej återställda, i behov av demontering eller på annat sätt har testats/använts mer än vad som krävs för att undersöka produkten kan komma att få en prisreduktion vid återbetalning."

Så även om Webhallen skulle gå med på öppet köp trots situationen så är risken att de då plötsligt upptäcker felet och drar av det på återbetalningen. Eftersom det är ett solklart reklamationsärende så är det troligtvis bättre att stå på dig och kräva att de fixar problemet istället.

Fast i ett sånt fall så borde man som kund kunna kräva ett de reparerar den istället för retur så egentligen är det ju en win-win för kunden om det händer.
Jag tycker precis som många andra att det är ju helt klart bevisat av TS att detta felet faktiskt existerar. Det finns bevis i form av beskrivning och bilder på felet. Att serviceverkstaden sen inte kan återskapa felet är egentligen irrelevant. Ts har redan gjort jobbet åt dem. Det är inte hans fel att de är inkompetenta.

Och svarar inte webhallen här på sweclockers längre? Det brukade de ju göra förut.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

Fast i ett sånt fall så borde man som kund kunna kräva ett de reparerar den istället för retur så egentligen är det ju en win-win för kunden om det händer.

Är du säker på det? Det finns vad jag vet inget i konsumentköplagen som säger att man har rätt att ångra en hävning av köpet. Däremot så har butiken då rätt att bli ersatt för varans värdeminskning, samt att kunden eventuellt får stå för fraktkostnaden också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HKBY:

Det handlar inte om "hot" utan om att butiken måste informera kunden om att det kan tillkomma serviceavgifter.

Därav inom citationstecken.

Felsökningen som butikerna gör initialt är troligen extremt begränsad; är det inget helt uppenbart fel (typ att TV:n inte startar) så skickar de flesta butikerna direkt vidare till serviceverkstad och skickar ut mejl om att "inget fel kan återskapas", "serviceavgifter kan tillkomma", "kan skicka tillbaka utan kostnad" osv. Man informerar inte om hur begränsad deras initiala felsökning är och att den egentligen är helt irrelevant.

Det gör att många, inkl. OP, drar öronen åt sig och väljer att ta tillbaka produkten trots uppenbart fel. Har en känsla av att det är medveten taktik från butikernas sida och de har egentligen inget att förlora på att göra så. Har flera personliga erfarenheter i stil med:

  • TV med uppenbart defekt panel. Skickade med både USB-sticka och URL med testklipp som tydligt visade felet. Trots det kunde butiken inte återskapa problemet utan skickade ut mejl enligt liknande mall. Hade krävts typ 5 minuters felsökning på sin höjd, helt uppenbart att de knappt felsökt alls. Hos serviceverkstad konstaterades felet direkt.

  • Hörlurar med defekt brusreducering. Beskrev noga under vilka omständigheter det uppstod och skickade in. Samma sak: butiken kunde inte konstatera något fel, servicekostnad kan tillkomma osv. trots fel som på sin höjd krävde några minuters felsökning. Felet konstaterades direkt hos serviceverkstad.

Rent juridiskt har de säkert sitt på det torra, men sättet kedjan är utformad på och hur man formulerar sig är ruttet.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem

Uppdatering:

Eftersom jag inte hört något från personen jag chattade med i onsdags så kontaktade jag kundtjänst igen. De skulle påminna personen jag chattade med tidigare. 2 timmar senare får jag mail om att de tyvärr inte kunde åtgärda mycket, men att de kunde ta TV:n i retur - alltså ångra köpet och få pengarna tillbaka.

Det funkar såklart för mig, så nu lär jag bara skriva ut fraktsedeln och boka tid för upphämtning.
Håller tummarna att det inte blir något tjafs vid återlämningen.

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pamudas:

Uppdatering:

Eftersom jag inte hört något från personen jag chattade med i onsdags så kontaktade jag kundtjänst igen. De skulle påminna personen jag chattade med tidigare. 2 timmar senare får jag mail om att de tyvärr inte kunde åtgärda mycket, men att de kunde ta TV:n i retur - alltså ångra köpet och få pengarna tillbaka.

Det funkar såklart för mig, så nu lär jag bara skriva ut fraktsedeln och boka tid för upphämtning.
Håller tummarna att det inte blir något tjafs vid återlämningen.

Ja om de då kommer och påstår att TV:n är skadad då kan du ju hänvisa till din tidigare diskussion. För den kan ju inte vara både skadad och inte skadad samtidigt. Typ.

Risken är väl att någon annan kund får hem problemet istället, men det är inte så mycket du kan göra åt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pv2b:

Ja om de då kommer och påstår att TV:n är skadad då kan du ju hänvisa till din tidigare diskussion. För den kan ju inte vara både skadad och inte skadad samtidigt. Typ.

Schrödingers TV?

Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem

"Jaha! Det är alltså inget fel på den. Då vill jag göra ett öppet köp och returnera tvn."

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White