Permalänk

Upplever långsam nerladdning

Hej,

Jag skulle behöva få lite råd eller bolla med någon gällande varför nerladdning från playstation network tar så lång tid.

Internet operatör :

500/500 från tele2.

Nuvarade routern är F@ST5359_L2 och är kopplad till en fiberomvandlare med en cat 6 kabel.

Saker som jag har testat:

1. Gjort så att ps5 kör på 5ghz kanalen.
2. Jag har kontrollerat på sidan fast.com och får 480/490 med 5 ms.
3. Playstation network test ger mig 418/100.

Tanke :

Nu är jag lite osäker om en ny router kommer lösa detta eller om jag behöver bytta isp.

Det skulle vara väldigt schysst om någon kunde vägleda mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av otakuper123:

Hej,

Jag skulle behöva få lite råd eller bolla med någon gällande varför nerladdning från playstation network tar så lång tid.

Internet operatör :

500/500 från tele2.

Nuvarade routern är F@ST5359_L2 och är kopplad till en fiberomvandlare med en cat 6 kabel.

Saker som jag har testat:

1. Gjort så att ps5 kör på 5ghz kanalen.
2. Jag har kontrollerat på sidan fast.com och får 480/490 med 5 ms.
3. Playstation network test ger mig 418/100.

Tanke :

Nu är jag lite osäker om en ny router kommer lösa detta eller om jag behöver bytta isp.

Det skulle vara väldigt schysst om någon kunde vägleda mig.

testa med sladd istället för trådlöst.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem

Får andra mer är 100Mbit upp mot PSN, eller kan det vara så att PSN helt enkelt begränsar?

Permalänk
Medlem

Vad för hastighet får du ut från PSN då?

Permalänk
Skrivet av tonii:

Vad för hastighet får du ut från PSN då?

Jag får ungefär 400 nerladdning och 90 upp.

Permalänk
Skrivet av FX9:

testa med sladd istället för trådlöst.

Ok ska försöka med att testa det.

Permalänk

Pröva byta dns till cloudfare

Permalänk
Skrivet av Elfving88:

Pröva byta dns till cloudfare

Nerladdning hastigheten gick från 400 till 440.

Permalänk
Skrivet av otakuper123:

Nerladdning hastigheten gick från 400 till 440.

skulle säga att 400+ är troligen innom feltoleranserna för en 500Mbit lina sällan de ligger konstant spikade på 500Mbit utan kan gå lite upp och ner lite beroende på routing till destinationen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

skulle säga att 400+ är troligen innom feltoleranserna för en 500Mbit lina sällan de ligger konstant spikade på 500Mbit utan kan gå lite upp och ner lite beroende på routing till destinationen.

Ok tack så mycket. Jag tror att jag har möjligtvis glömt bort gällande storleken av dagens spel då jag inte riktig kände av någon delay för hämtning av ps5 spel.

Permalänk
Medlem

Vad får du för hastighet när du laddar ner? Jag läste om din post och inser att du aldrig nämner det? Om du helt enkelt får 400-450 så är det ju vad du max kan få, men om du får 100 så är nog nått fel

Att det tar lång tid kan ju bero på att spelet du laddar ner är jättestort...men det kommer ju inte bli bättre förens du ökar din hastighet ytterligare, eller laddar ner ett mindre spel...

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Skrivet av FX9:

Vad får du för hastighet när du laddar ner? Jag läste om din post och inser att du aldrig nämner det? Om du helt enkelt får 400-450 så är det ju vad du max kan få, men om du får 100 så är nog nått fel

Att det tar lång tid kan ju bero på att spelet du laddar ner är jättestort...men det kommer ju inte bli bättre förens du ökar din hastighet ytterligare, eller laddar ner ett mindre spel...

Helt rätt. Jag kom nyss på att min hastighet är ingen fel på utan att storleken på spel har blivit mycket större.