Hur tömmer man minnet på en Andersson tv LED6545UHDA

Permalänk

Har en Andersson LED6545UHDA som är 18mån gammal och nu så kan man inte starta den för det kommer upp en information på tv som säger att minnet snart är full hela tiden. Hur tömmer man minnet när inte tv går att starta?

Permalänk
Medlem

Får du bara meddelandet?
Kommer inte åt några menyer alls för att kunna göra någon form av fabriksåterställning?
Har du något USB minne/hårddisk som du spelar in på, så det inte är den som är full?
Manualen jag hittade hos Netonnet gav inget vettigt svar på vad det kan vara.

Men varför inte skicka ett mail till Netonnet och fråga om de har någon ide på vad som kan vara för fel alternativt kan komma med någon lösning. Är den bara 18 månader så kan man väl reklamera den fortfarande oavsett vad de har för garantitid.

Permalänk

Nej och har aldrig ändvänt ett i tv men jag fick i gång Netflix och då var det inget problem på tv
så jag har ingen aning om man kunnat bota om tv så vore problemet löst.
Men ja ska ringa i morgon när dom öppnar hos leverantören. Netonnet.

Permalänk

Har ringt och dom skall ringa till baka, men jag tror dom tagit helg
Har även skrivit ett email så vi får väll se vad som händer
Ha en glad midsommar i alla fall och tack för tipsen.

Permalänk

Hej. Hur löste du problemet? Jag har exakt samma på min Andersson 65” nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Malin12345:

Hej. Hur löste du problemet? Jag har exakt samma på min Andersson 65” nu.

Personen har inte loggat in sen sitt sista svar i tråden.
Får du rätt på det så dela gärna med dig hur du löste det.

Visa signatur

CPU: I9 10900KF -Kylare: Arctic Freezer 360 - Moderkort: ASRock Velozita Z590 PG.
GPU: RX 9070 XT Reaper @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3466 MHz Ballistix Elite. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Samma här! Kom du på någon lösning?

Permalänk
Medlem

Kan någon av er ta en bild på meddelandet?

Har för mig alla alla Andersson TV-apparater är tillverkade av Vestel, kanske kan kolla med deras kundtjänst om de har någon aning vad meddelandet betyder.

Visa signatur

Ryzen 7 5700X3D | MSI B550 Gaming X V2 | 32 GB HyperX 3600 MT/s | ASUS TUF RTX 3060 OC | 1 TB Kingston Fury Renegade | 2 TB Samsung 860 EVO | 2 st 27" MSI MAG274QRF-QD

Permalänk
Medlem
Skrivet av PointMan:

Kan någon av er ta en bild på meddelandet?

Har för mig alla alla Andersson TV-apparater är tillverkade av Vestel, kanske kan kolla med deras kundtjänst om de har någon aning vad meddelandet betyder.

TV:n är hos mina föräldrar så kan inte ta bilder just nu, men den hamnar i flera olika lägen, ibland får man upp själva Google-TV-bilden innan den hänger sig, och de allra flesta gångerna går det inte starta alls, för litet minne för att ens dra igång. Den inbyggda Netflix-appen som startar utan google TV, på egen knapp på fjärrkontrollen. är det enda som fungerar. Går inte ens byta till en annan ingång och köra något annat än google TV.

Permalänk

Jag har ingen Andersson tv men Google Tv.
Och det borde väl vara samma?
Gör på egen risk.
Återställa: System->Om->Återställ->Radera data från internt delat lagringsutrymme
Rensa: Inställning->Lagring->Radera det förinstallerade demoinnehållet
Rensa: Inställning->Lagring->Delat internet lagringsutrymme (förum systemområdet)

Dessa tvapparater brukar ha extremt lite minne som 16GB och kass nätverksport 100Mbit/s. Inte bättre blir det att det finns så gott om 640k ought to be enough for anybody förespråkare som tycker detta är tillräckligt och anser mer är onödigt, så drivkraften hos tvtillverkare att släppa bra produkter är liten.

Jag har själv rensat bort data från tvapparater då det har tagit slut endast för några små appar.