Ipad är inte tillgänglig

Permalänk
Medlem

Ipad är inte tillgänglig

Min Ipad har låst sig fullständigt. Så fort den startar står det: "Ipad är inte tillgänglig" "Tryck på hemknappen för att låsa upp". Då trycker jag på hemknappen men ingenting händer. Jag har sökt överallt på Internets Apple-sidor för att försöka återställa den men ingenting fungerar. Har någon varit med om något liknande och hittad någon lösning?

Edit: Det löstes med Apple Devices genom PC men jag var tvungen att fabriksåterställa så då försvann alla mina appar och inställningar.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Hm. Står det BARA dom fyra orden på hela skärmen? Finns det INGEN annan text på hela skärmen?

Antar att du testat den här guiden också: https://support.apple.com/sv-se/105090

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook M3 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Hm. Står det BARA dom fyra orden på hela skärmen? Finns det INGEN annan text på hela skärmen?

Antar att du testat den här guiden också: https://support.apple.com/sv-se/105090

Det stämmer att det bara stod så på skärmen. Nu löste jag det med Apple Devices genom PC men jag var tvungen att fabriksåterställa så då försvann alla mina appar och inställningar. Men tack i allafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av codegear:

Det stämmer att det bara stod så på skärmen. Nu löste jag det med Apple Devices genom PC men jag var tvungen att fabriksåterställa så då försvann alla mina appar och inställningar. Men tack i allafall.

Kunde du inte återställa från en icloud backup?

Permalänk
Medlem
Skrivet av codegear:

Min Ipad har låst sig fullständigt. Så fort den startar står det: "Ipad är inte tillgänglig" "Tryck på hemknappen för att låsa upp". Då trycker jag på hemknappen men ingenting händer. Jag har sökt överallt på Internets Apple-sidor för att försöka återställa den men ingenting fungerar. Har någon varit med om något liknande och hittad någon lösning?

Edit: Det löstes med Apple Devices genom PC men jag var tvungen att fabriksåterställa så då försvann alla mina appar och inställningar.

Har du tappat den i vatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinkefing:

Har du tappat den i vatten?

Svar Nej. Men den har legat oanvänd under en lång tid, minst 6 mån, om det kan ha någon betydelse.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joakim99:

Kunde du inte återställa från en icloud backup?

Jag försökte det men det visade sig att det fanns ingen backup att tillgå.