Permalänk

Bästa kolsyremaskin

Letar efter en bra och hållbar kolsyremaskin, kanske den bästa.
Sodastream floddar ju marknaden med hundratals varianter, för att träffa alla prisgrupper - med varierande kvalité (om man läser omdömen).
Så finns det alternativ till Sodastream som är bättre? Eller är det Sodastream som gäller ändå?

Visa signatur

Stationär: R4 ROG: Maximus VI Formula i7 4770K, 16GB RAM, GTX 760
Skärm: Acer Predator XB271HU
Bärbar: Lenovo Ideapad 720S 14"

Permalänk

Har denna, finns att hitta beg eller på rea
Aarke Carbonator III

Enkel och fungerar bra + snygg

Den använder standard kolsyre patron, finns några sodastream som har special, dessa kommer vara dyrare i längden.

Permalänk
Medlem

Har en moddad Aarke Carbonator I/II.

Funkar bra numera, men den fick åka in på service en vända kort efter inköp. Fick även senare en helt ny ersättningsenhet som gav upp nyligen.

Numera är maskinen en blandning av båda två!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaydreamerVlad:

Har denna, finns att hitta beg eller på rea
Aarke Carbonator III

Enkel och fungerar bra + snygg

Den använder standard kolsyre patron, finns några sodastream som har special, dessa kommer vara dyrare i längden.

Har också en sån, i rostfritt. Jättenöjd!

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

Jag har också en Aarke Water Carbonator III och är nöjd än så länge.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Jag har en Sodastream Spirit tror jag. Har haft den några år och den fungerar förstås lika bra idag som vid inköp. Men den är plastig och ful. Drickmässigt blir det förstås samma oavsett vilken man köper.

Hade jag bytt idag så hade jag valt någon med el som fyller på med ett knapptryck så att jag slipper trycka tre gånger.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Medlem

Aarke Carbonator , Speciellt om du moddar dem!

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1