EU kan bötfälla Apple med miljardbelopp

Permalänk
Melding Plague

EU kan bötfälla Apple med miljardbelopp

Apple kan åka på miljardböter för att App Store inte öppnats upp tillräckligt mycket för sund konkurrens.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra där Eu. Mer sånt istället för att bråka med folks plastkorkar 😅

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

För att citera Boastin: "Blend dom!"

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

10% av omsättningen kommer nog kännas iallafall

Permalänk
Medlem

Främst handlar det om att Apple fortfarande inte låter utvecklare kommunicera andra sätt att ladda ner och köpa applikationer utanför App Store.

Jävla dumheter av Apple, bra att det synas av EU.

Kollade lite snabbt och EUs budget för 2023 var 186 miljarder euro så skulle de få 40 miljarder euro av apple så är det nästan 1/4 av deras totala budget.

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Skrivet av FixT:

Bra där Eu. Mer sånt istället för att bråka med folks plastkorkar 😅

Hade folk haft koll på korkarna så de inte hamnar i naturen så hade det nog inte behövts.

Ett barn slängde i en plastkork i en bäck i ett naturreservat jag var i förra året. Jag försökte få tag på korken, men hann inte med det innan den försvann. Tror inte detta är enda gången något sådant hänt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trihxeem:

Jävla dumheter av Apple, bra att det synas av EU.

Kollade lite snabbt och EUs budget för 2023 var 186 miljarder euro så skulle de få 40 miljarder euro av apple så är det nästan 1/4 av deras totala budget.

Notera att budgeten då inte utökas utan det som händer är att alla medlemsländer betalar in mindre.

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Hade folk haft koll på korkarna så de inte hamnar i naturen så hade det nog inte behövts.

Ett barn slängde i en plastkork i en bäck i ett naturreservat jag var i förra året. Jag försökte få tag på korken, men hann inte med det innan den försvann. Tror inte detta är enda gången något sådant hänt.

Fast samtidigt så tror jag den idiotiska lösningen är not temligen menlös... Typ en treåring har slitet bort korken innom 2 minuter.

Och iaf för mig så åker korkjäveln av innan ja äns tar första klunken för att ja inte vill ha den upptryckt i näsan...

Har dock ingen kommentar om apples böter mer än att jag bryr mig inte så hårt unviker apple produkter aldrig gillat dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Ett bra sätt för det korruperade styret i Bryssel, att roffa åt sig ännu mer pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deja:

Ett bra sätt för det korruperade styret i Bryssel, att roffa åt sig ännu mer pengar.

Har det kommunicerats ut att det inte blir någon bonus i år, gissar att du jobbar hos Apple?

Permalänk
Medlem

Inte oväntat, var ju helt klart att apple inte gjorde vad de behövde göra. Tidigare trådar har ju haft en hel del som inte förstått att EU skulle komma med ett svar om apples förändringar var tillräckliga.

Permalänk
Medlem

Trodde nya appstores skulle ploppa upp som svampar. Men verkar inte hänt något alls? Ja, i så fall låter det bra att EU faktiskt använder musklerna lite. En böter på 400 milliarder hade även apple känt av. Tror jag. Svårt att ha perspektiv när det gäller så enorma summer som faktiskt omsätts.

Permalänk
Medlem

Jag hade också tjänat mer pengar om jag kunde, såklart de inte kommer vara snabba på att öppna upp helt, exakt samma sak som att bankerna avvaktar med räntesänkningar när räntan sjunker.

Ingen normal människa hade gjort något annorlunda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaw_B:

Trodde nya appstores skulle ploppa upp som svampar. Men verkar inte hänt något alls? Ja, i så fall låter det bra att EU faktiskt använder musklerna lite. En böter på 400 milliarder hade även apple känt av. Tror jag. Svårt att ha perspektiv när det gäller så enorma summer som faktiskt omsätts.

Det har kommit några app stores

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Hade folk haft koll på korkarna så de inte hamnar i naturen så hade det nog inte behövts.

Ett barn slängde i en plastkork i en bäck i ett naturreservat jag var i förra året. Jag försökte få tag på korken, men hann inte med det innan den försvann. Tror inte detta är enda gången något sådant hänt.

Tror det är väldigt få korkar som hamnar på villovägar... Det första man gör oavsett är att ta bort korken från flärpen. 😅

Sen blir irriterad på flärpen som blir kvar på flaskan.. Så pillar man bort den också.. Så hamnar ringen plus flärp i bästa fall i en vanlig soptunna.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Fast samtidigt så tror jag den idiotiska lösningen är not temligen menlös... Typ en treåring har slitet bort korken innom 2 minuter.

Om någon drar av den med flit, ja.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Och iaf för mig så åker korkjäveln av innan ja äns tar första klunken för att ja inte vill ha den upptryckt i näsan...

Vrid flaskan 90 grader?

Skrivet av Rouge of Darkness:

Har dock ingen kommentar om apples böter mer än att jag bryr mig inte så hårt unviker apple produkter aldrig gillat dem.

Svårt att veta om de är bra om de undviks.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Var det bara jag som log storstilat medan man läste artikeln?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Visst blir Apple skyldig! Inte minst pga, Bryssel behöver mer pengar för att skicka till Ukraina. 😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Var det bara jag som log storstilat medan man läste artikeln?

Förmodligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Keneay:

Har det kommunicerats ut att det inte blir någon bonus i år, gissar att du jobbar hos Apple?

Skulle aldrig jobba för dem, jag tycker deras produkter generellt är skit, bra serier har dem. Men du missförstår vad jag menar & orkar inte ens förklara. Men om man påstår att EU är något positivt, ser man inte hela sammanhanget. FriArsenik är inne på ett av alla intressanta spår iaf..

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Visst blir Apple skyldig! Inte minst pga, Bryssel behöver mer pengar för att skicka till Ukraina. 😉

Hur många ggr ska folk behöva skriva att böter från EU inte utökar EU:s budget innan det skall gå hem? Om EU får in €40Bn från Apple så kommer EU att få in €40Bn mindre från medlemsländerna nästa år så EU som institution tjänar inte ett enda öre på detta.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Fast samtidigt så tror jag den idiotiska lösningen är not temligen menlös... Typ en treåring har slitet bort korken innom 2 minuter.

Och iaf för mig så åker korkjäveln av innan ja äns tar första klunken för att ja inte vill ha den upptryckt i näsan...

Så vad är din lösning då? Uppenbarligen är lösa korkar i naturen ett problem, det är inte så att EU hittade på denna lösning bara för att reta upp folk på Sweclockers.

Skrivet av deja:

Skulle aldrig jobba för dem, jag tycker deras produkter generellt är skit, bra serier har dem. Men du missförstår vad jag menar & orkar inte ens förklara. Men om man påstår att EU är något positivt, ser man inte hela sammanhanget. FriArsenik är inne på ett av alla intressanta spår iaf..

Och hur många ggr ska det spåret debunkas innan polletten trillar ner att böter inom EU inte fungerar så?

Visa signatur

|Ryzen 5800x3d|RX 7900XTX Hellhound|Asus Prime X370 Pro|32GiB Corsair 3200MHz CL16 Vengeance|Corsair HX1000i|Fractal Define R5|LG 45GR95QE|Corsair K100|Razer DeathAdder V3 Pro|Ubuntu 24.04|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Fast samtidigt så tror jag den idiotiska lösningen är not temligen menlös... Typ en treåring har slitet bort korken innom 2 minuter.

Och iaf för mig så åker korkjäveln av innan ja äns tar första klunken för att ja inte vill ha den upptryckt i näsan...

Har dock ingen kommentar om apples böter mer än att jag bryr mig inte så hårt unviker apple produkter aldrig gillat dem.

Vrid lite på flaskan så slipper du att få den upp i näsan. Är det inte en flaska så kan du fixera korken så att den inte hamnar i din näsa.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Skrivet av F.Ultra:

Hur många ggr ska folk behöva skriva att böter från EU inte utökar EU:s budget innan det skall gå hem? Om EU får in €40Bn från Apple så kommer EU att få in €40Bn mindre från medlemsländerna nästa år så EU som institution tjänar inte ett enda öre på detta.

Så vad är din lösning då? Uppenbarligen är lösa korkar i naturen ett problem, det är inte så att EU hittade på denna lösning bara för att reta upp folk på Sweclockers.

Och hur många ggr ska det spåret debunkas innan polletten trillar ner att böter inom EU inte fungerar så?

Skrivet av Klumpeduns:

Vrid lite på flaskan så slipper du att få den upp i näsan. Är det inte en flaska så kan du fixera korken så att den inte hamnar i din näsa.

Tro mig jag var lite sarkastisk när jag skrev att få den i näsan har försökt åt flera olika håll men altid slutat med att man bar blivit irriterad och sliter bort den.

Så nu går de på ren rutin att bara slita bort den direkt.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Tro mig jag var lite sarkastisk när jag skrev att få den i näsan har försökt åt flera olika håll men altid slutat med att man bar blivit irriterad och sliter bort den.

Så nu går de på ren rutin att bara slita bort den direkt.

Så onödigt.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av deja:

Skulle aldrig jobba för dem, jag tycker deras produkter generellt är skit, bra serier har dem. Men du missförstår vad jag menar & orkar inte ens förklara. Men om man påstår att EU är något positivt, ser man inte hela sammanhanget. FriArsenik är inne på ett av alla intressanta spår iaf..

Varför kommentera något så dumt om du inte vill delge några argument?
Om du menar att EU ibland lägger sig i saker de inte ska så är detta tillfälle inte ett av dem. Om du tror att det endast är för att få pengar och stödja krig får du tänka om. Vill du för övrigt hellre att first line of defense är i vårt land eller längre bort, det går att bosätta sig närmare om du tycker det är för säkert.

Hur tror du världen skulle sett ut om det inte fanns konkurrenslagar och någon som stoppar storföretagen när de går över gränsen?

Permalänk
Medlem

Hade jag varit Apple hade jag då helt enkelt lämnat EU.

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Medlem

Säger det återigen.

Fuck Apple.

Fattar inte hur folk stödjer detta skurkföretag.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Säger det återigen.

Fuck Apple.

Fattar inte hur folk stödjer detta skurkföretag.

Säger det igen. Fuck Google. Förstår inte hur folk kan vara så korkade att stödja ett skitföretag som Google.

Apples telefoner är överlägsna allt annat idag. Jag har kört Android och tyckte illa om Apples telefoner innan.
Men ärligt så är det dom telefonerna som är stabilast. Det tack vare att dom äger hårdvaran och även mjukvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Palme_570:

Hade jag varit Apple hade jag då helt enkelt lämnat EU.

För mycket pengar att hämta här, men tack vare EU så kommer vi inte få AI-funktionerna eller iPhone spegling till Mac när IOS 18 släpps utan Apple "ska fundera" på hur och om de kan kunna leva upp till EU's regelverk för de nya funktionerna.

Visa signatur

Amd o Apple

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dizzö:

Fuck Apple.

Haha, du dyker alltid upp i dessa trådar, men jag saknar fortfarande svar om vad Apple har gjort för ont mot dig som person. Den här gången kanske vi får ett svar?

Visa signatur

Amd o Apple