Strulig säljare på Tradera

Permalänk
Medlem

Strulig säljare på Tradera

Tjenare

Kortfattat så köpte jag en vara den 15e maj av en privatperson på Tradera. Den 18e får jag meddelande av säljaren där han skriver att han ska skicka dagen efter. Den 20e frågar jag om varan är skickad. Säljaren läser meddelandet, men svarar ej. Jag har även skickat sms. Sedan dess har det varit total radiotystnad från säljarens håll..

Jag har betalat med swish. Och säljaren hade bokat leverans med dhl. Men verkar inte ha lämnat in paketet

Jag har anmält till tradera om utebliven vara
Nu kostade varan "bara" 500 spänn. Men vet inte hur det är relevant

Nu är frågan helt enkelt hur man går vidare med detta?
Jag har sett att säljaren är medlem här. Och har varit aktiv

Permalänk
Medlem

Om du inte betalat för köpskydd så får du ingen hjälp av Tradera öht att få några pengar tillbaka, som mest så blir användaren varnad.

Om säljaren har bokat frakt men inte skickat så kan du anmäla problem med köp men som sagt, du får noll hjälpa om du inte betalat för köpskydd, det är första frågan de frågar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Om du inte betalat för köpskydd så får du ingen hjälp av tradera öht. Om du gjort det så kontakta supporten.

Nix, jag gjorde tyvärr inte det. Jag trodde inte att det skulle behövas. Lite surt om att an ska betala för någon form av skydd när man handlar på deras plattform

Säljaren hade bokat. Men det verksr som att det "löpt ut nu". För nu kan jag inte se något när jag söker på spårningsnumret

Permalänk
Medlem
Skrivet av sompe:

Nix, jag gjorde tyvärr inte det. Jag trodde inte att det skulle behövas. Lite surt om att an ska betala för någon form av skydd när man handlar på deras plattform

Då är det bara att ge dåligt omdömme och försöka få användaren avstängd. Du kan även kolla upp personen på Facebook eller något sådant sen försöka få kontakt med någon den känner.

Jag blev inte blåst på samma sätt som dig men en person skickade en fake vara till mig och fick som svar av Tradera att "han kanske inte visste den va fake" och det var den hälpen man fick utan köpskydd.

Jag gjorde även en polisanmälan där de sa typ samma sak, "han kanske inte visste den va fake" så då sa jag att jag säljer den vidare då som äkta och kommer nån på mig så säger jag samma sak, de gillade inte hon i telefon.

Skrivet av sompe:

Säljaren hade bokat. Men det verksr som att det "löpt ut nu". För nu kan jag inte se något när jag söker på spårningsnumret

Det är ett vanligt knep som används på Tradera när man försöker scamma i ett par dagar, bokar frakt så det ser mer legit ut men lämnar aldrig in något paket. Hänt mig 2 gånger men hade då köpskydd så fick pengarna tillbaka.

Köpt Pokémonspel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Då är det bara att ge dåligt omdömme och försöka få användaren avstängd. Du kan även kolla upp personen på Facebook eller något sådant sen försöka få kontakt med någon den känner.

Jag blev inte blåst på samma sätt som dig men en person skickade en fake vara till mig och fick som svar av Tradera att "han kanske inte visste den va fake" och det var den hälpen man fick utan köpskydd.

Jag gjorde även en polisanmälan där de sa typ samma sak, "han kanske inte visste den va fake" så då sa jag att jag säljer den vidare då som äkta och kommer nån på mig så säger jag samma sak, de gillade inte hon i telefon.

Det är ett vanligt knep som används på Tradera när man försöker scamma i ett par dagar, bokar frakt så det ser mer legit ut men lämnar aldrig in något paket. Hänt mig 2 gånger men hade då köpskydd så fick pengarna tillbaka.

Köpt Pokémonspel?

Det är så jävla fult av tradera att inte vilja hjälpa till! Detta är första gången det krånglar för mig när det gäller tradera. Jag har både sålt och köpt massa där genom åren

Nix, jag köpte en gitarrpedal

Permalänk
Medlem

Jag tar alltid KLarna när jag handlar på Tradera.
Är det dyrare produkt köpskydd också.

Men Klarna räcker oftast om man blir scammad då man kan ta ärendet med dom om utebliven vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jag tar alltid KLarna när jag handlar på Tradera.
Är det dyrare produkt köpskydd också.

Men Klarna räcker oftast om man blir scammad då man kan ta ärendet med dom om utebliven vara.

Får kika på det nästa gång! Men lusten att handla där har försvunnit lite