Playstation 4-emulator kör Bloodborne på PC

Permalänk
Melding Plague

Playstation 4-emulator kör Bloodborne på PC

PC-porten är fortfarande i ett tidigt stadie och en spelbar version kan dröja.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tur att privatkopiering är tillåtet så vi kan prova

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Avstängd

Får man ens diskutera emulering på forumet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Tur att privatkopiering är tillåtet så vi kan prova

Privatkopiering gäller inte mjukvara

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så önskar jag bara att fler som aldrig spelat Bloodborne eller aldrig haft ett PS4 får möjligheten att spela detta absoluta mästerverk till spel. Elden Ring är 10/10 i min mening, men BB är 11/10 för oss som älskar kosmisk skräck, HP Lovecraft och gotiska miljöer.

... och det lyckas vara så bra trots att det körs mellan 20-30 FPS. 4k60 kommer vara helt magiskt bra.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Leiri:

Får man ens diskutera emulering på forumet?

Emulering ja, uppenbarligen. Bara inte hur vi införskaffar spelen

Permalänk
Medlem

Bra att vi alla är advokater och vet som är lagligt att diskutera och inte /s

Visa signatur

Intel Core i9-13900K | Gainward GeForce RTX 4090 Phantom GS | Corsair 128GB (4x32GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | MSI PRO Z690-A DDR4 | Arctic Liquid Freezer II 280 | EVGA Supernova G6 1000W | Samsung 980 PRO NVMe M.2 SSD 1TB + 2x2TB | Fractal Design Define 7 Svart TG | LG 34'' UltraGear 34GN850 QHD | Windows 11 Pro

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cloudstone:

Ärligt talat så önskar jag bara att fler som aldrig spelat Bloodborne eller aldrig haft ett PS4 får möjligheten att spela detta absoluta mästerverk till spel. Elden Ring är 10/10 i min mening, men BB är 11/10 för oss som älskar kosmisk skräck, HP Lovecraft och gotiska miljöer.

... och det lyckas vara så bra trots att det körs mellan 20-30 FPS. 4k60 kommer vara helt magiskt bra.

Spelet behöver inte en remake. Spelet behöver en 60-fps-patch. Tycker att de mesta resurserna ska gå till Bloodborne 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon313978:

Spelet behöver inte en remake. Spelet behöver en 60-fps-patch. Tycker att de mesta resurserna ska gå till Bloodborne 2.

Jag nämnde inget om remake? Jag talar givetvis om det tråden handlar om, dvs att köra det på emulator. Men Bluepoint får gärna göra en Remake i min mening. Demon's Souls var en helt otroligt bra remake.

Om det kommer ett Bloodborne 2, så lär det inte vara av From Software eftersom Sony äger rättigheterna och Japan Studio som var med och skapade BB har lagts ner.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leiri:

Får man ens diskutera emulering på forumet?

Skrivet av tcntad:

Emulering ja, uppenbarligen. Bara inte hur vi införskaffar spelen

Emulering är ju lagligt, det som är olagligt är piratkopiering av spel etc.
Men det har ju inte så mycket med emulering att göra. Har dumpat min 3ds spel för att kunna köra på steamdecken via Citrat, helt lagligt och ganska awesome 😀

Visa signatur

Min Dator: AMD 3600 | 24 GB RAM | Asus X570 Prime | Fractal Design Arc R2 | Thermalright Silver Arrow | Dell U2412M | IBM Model M

Permalänk
Medlem

Top cringe att folk vill polisa sig själva med missuppfattningar.

Jävligt nice nyhet dock!

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av hölmiz:

Emulering är ju lagligt, det som är olagligt är piratkopiering av spel etc.
Men det har ju inte så mycket med emulering att göra. Har dumpat min 3ds spel för att kunna köra på steamdecken via Citrat, helt lagligt och ganska awesome 😀

Det är ju jävligt najs.
Det enda jag har i mobil väg är min S24 Ultra, ska försöka få igång Duckstation och AetherSX2 ordentligt på den.