USB-hubb till stationär (=längre sladd), gärna med extern strömförsörjning och USB 3.2 Gen 2x2

Permalänk
Medlem

USB-hubb till stationär (=längre sladd), gärna med extern strömförsörjning och USB 3.2 Gen 2x2

Hej

Någon som har tips på en USB-hubb till datorn med ungefär följande spec:

  • Anslutning till datorn = USB 3.2 Gen 2x2 (typ USB-C)

  • Anslutningar i sig i stil med ~ 2 USB 3.1 Gen 2 (typ USB-A) samt 2 USB 3.2 Gen 2x2 (typ USB-C) + minneskortläsare för microSD

  • Gärna extern strömförsörjning för att kunna ladda åtminstone 30 W från varje USB-port

Min dator nu har visserligen bara USB 3.1, men tänker att med 3.2 så kan USB-hubben hänga med långt framöver. Extern strömförsörjning är inget måste, men vore nice då jag kan ladda mobil/GoPro/annat vid datorn istället. Och det finns mig veterligen ingen port på datorn som stöder PD genom USB på mer än några ynka watt.

Permalänk
Medlem

Det är alltid dyrt att köpa det senaste för att vara framtidssäkrad, denna Thunderbolt 4 hubb kostar drygt 2k och borde vara blödande spjutsspets teknik ett tag till:
https://www.inet.se/produkt/6602525/satechi-thunderbolt-4-sli...
Finns en 10 portars variant också för nära 4k.
Bara de allra nyaste Intel/AMD stöder TB4/USB4...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToxicX:

Det är alltid dyrt att köpa det senaste för att vara framtidssäkrad, denna Thunderbolt 4 hubb kostar drygt 2k och borde vara blödande spjutsspets teknik ett tag till:
https://www.inet.se/produkt/6602525/satechi-thunderbolt-4-sli...
Finns en 10 portars variant också för nära 4k.
Bara de allra nyaste Intel/AMD stöder TB4/USB4...

Tack för tips. Hade nog blivit något liknande om jag hade kopplat in den i en laptopt och behövt driva den samt skärm etc., men nu var det enbart för att kunna koppla en mängd tillbehör till min stationära dator.

Blev en USB C-hub aktiv med strömförsörjning, RSHTECH 7-port USB C 3.2 hubb aktiv med 3 x 10 Gbps USB 3.2-port (2 x Type-C, 1 x typ A), 4 x 5 Gbps USB 3.0 datakabel, 24 W strömförsörjning, aluminium USB 3.0 från Amazon till slut som fungerat väl hittills.