Gamingdator GTX 1080 + 120 Hz Skärm

Permalänk

Gamingdator GTX 1080 + 120 Hz Skärm

Moderkort: MSI Z97 GAMING 5
CPU: Intel Core i7-4770K @ 3.50GHz (överklockad)
GPU: MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G
RAM: ADATA XPG 16GB DDR3
PSU: Corsair TX750W
Kylning: Corsair H100i Platinum vätskekylning
Disk 1: Samsung SSD 840 EVO 500GB
Disk 2: Samsung SSD 840 EVO 250GB
Disk 3: Seagate 8TB Barracuda Pro 7200RPM
DVD: Installerad, men inte inkopplad
Skärm: Samsung SyncMaster 2233, 22 tum, 1920 x 1080 pixels, 5 ms response time, 120Hz refresh rate

Orginalförpackningar finns för Moderkort, GPU, PSU och Kylare.
Datorn är helt tom förutom Windows 10 + drivrutiner för grafikkortet.

Den här datorn och skärmen är riktiga trotjänare. Fungerar fortfarande ypperligt och kan köra de senaste spelen. Har utan problem spelat både Cyperpunk 2077 och Starfield (men man kan ju förstås inte köra på högsta inställningarna i just de spelen). Hanterar VR utan problem; har kört HL: Alyx, Lone Echo, Asgards Wrath mm.

Läs hela annonsen här

Permalänk
Medlem

Förlåt men en 10 generationer gammal dator och en 22tum skärm är värealidtiskt värd ca 50% av dit utropspris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rupenbritz:

Förlåt men en 10 generationer gammal dator och en 22tum skärm är värealidtiskt värd ca 50% av dit utropspris.

Realistiskt värd **

Permalänk
Skrivet av Rupenbritz:

Förlåt men en 10 generationer gammal dator och en 22tum skärm är värealidtiskt värd ca 50% av dit utropspris.

Håller med dig där helt och hållet. 4000kr är väl överprisat. Hade en liknande dator med samma cpu, minne och grafikkort för 2 år sedan och då fick jag den sålt för 1900kr.
Så hur kan den nu 2år senare vara vär mer?

Permalänk

Jag kan buda 1000kr i alla fall

Permalänk

Jag håller inte med om att det är överprisat.

Legitim Windows-installation - minst 1000 kr
PSU - 1000 kr när de sista nya såldes för ett halvår sedan
Vätskekylningen - säljs inte längre, men fortfarande kompatibel med nya CPU:er, ingen anledning att tro att det skulle vara värt mindre än motsvarande vätskekylning idag
8 TB HDD - mellan 1500 och 2500 ny
GTX 1080 - om man inte är intresserad av raytracing så motsvarar den i ren prestanda i princip ett RTX 3050 som du köper för mellan 2000 och 3000 kr idag.
Kabinettet - fullt kompatibelt med moderna datorkomponenter, säg det är värt 500 spänn

Jag får detta till runt 6500, utan skärm ram och CPU så jag anser inte det är överprisat. Om man ville skulle man kunna plocka isär datorn och få motsvarande kompontenter till detta värde.

Permalänk
Medlem

1080 säljs ju för 1400:- här typ
Windows licens är ju värd 0:-.

Äsh, din annons! Men tror att en vän är sugen, återkommer.

Visa signatur

Gammal geek som lurkar runt

Permalänk
Skrivet av DaedalusAlpha:

Jag håller inte med om att det är överprisat.

Legitim Windows-installation - minst 1000 kr
PSU - 1000 kr när de sista nya såldes för ett halvår sedan
Vätskekylningen - säljs inte längre, men fortfarande kompatibel med nya CPU:er, ingen anledning att tro att det skulle vara värt mindre än motsvarande vätskekylning idag
8 TB HDD - mellan 1500 och 2500 ny
GTX 1080 - om man inte är intresserad av raytracing så motsvarar den i ren prestanda i princip ett RTX 3050 som du köper för mellan 2000 och 3000 kr idag.
Kabinettet - fullt kompatibelt med moderna datorkomponenter, säg det är värt 500 spänn

Jag får detta till runt 6500, utan skärm ram och CPU så jag anser inte det är överprisat. Om man ville skulle man kunna plocka isär datorn och få motsvarande kompontenter till detta värde.

Jag förstår vad du menar men det du tar fram är också priser på helt nya komponenter. Dessutom säljer företag sina produkter till märkvärd dyrare än vad en privatperson skulle göra.
Sedan får du inte glömma bort att värdet på elektronik sjunker som satan eftersom det hela tiden kommer nyare och bättre. Det är inte som att köpa ett hus som du bor i 20år och sedan säljer det med 1 miljon dyrare än vad du köpte för.

Men jag förstår dig självklart att du vill få så mycket som möjligt för dina grejer, men vi måste också vara lite realistiska på vad dom är värda i dagsläget.

Jag skulle kunna buda 1900kr som mitt sista bud. Vad säger du?