Permalänk
Medlem

Golvskydd för kontorsstol

Vad har ni sittare för skydd på golvet för att hindra slitage från stolens hjul där ute?

Har precis börjat få ordning på ett nytt arbetsrum och tänkte inte flytta in i det innan jag hittat ett bra skydd för golvet, så jag är väldigt öppen för förslag. Att bara sätta en valig matta under är ju knappast trevligt eftersom det blir hopplöst att rulla stolen.

Finns det nåt bra och prisvärt? Vart är det man ens hittar sånt här, antar att det primärt är typ kontorsleverantörer i stil med Kinnarps som har den här typen av produkter?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag köpte nya hjul istället för att slippa matta.
https://www.maxgaming.se/sv/gamingstol/tillbehor-stolar/stolshjul

Permalänk
Medlem

Jag använde tidigare ett sådant från IKEA och det skyddar så klart golvet bra, men dels gillade jag inte den plastiga känslan och dels så kom det med tiden in skräp under och det blev repigt. Sen hjälper något i textil till med att ljuddämpa lite i rummet också, precis som t.ex. gardiner.

Så jag gick då till en mattsäljare och fick en hallmatta tillskuren i rätt dimensioner. Den är gummerad på baksidan så den ligger helt still och ser ungefär ut som en vanlig svart matta med kort lugg så stolen rullar obehindrat. Inte typisk hallmatteutseende. Kostade nog 300-400 kr men det är det värt tycker jag.

Permalänk
Medlem

Har en större Morum från ikea i rummet, upplever den som slitstark och tar bort en del eko i rummet.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brent:

Jag använde tidigare ett sådant från IKEA och det skyddar så klart golvet bra, men dels gillade jag inte den plastiga känslan och dels så kom det med tiden in skräp under och det blev repigt. Sen hjälper något i textil till med att ljuddämpa lite i rummet också, precis som t.ex. gardiner.

Så jag gick då till en mattsäljare och fick en hallmatta tillskuren i rätt dimensioner. Den är gummerad på baksidan så den ligger helt still och ser ungefär ut som en vanlig svart matta med kort lugg så stolen rullar obehindrat. Inte typisk hallmatteutseende. Kostade nog 300-400 kr men det är det värt tycker jag.

Intressant koncept, det hade jag inte tänkt på, det hade varit mycket trevligt att få den där extra akustikdämpande effekten i rummet. Ska nog ta vägarna förbi nån matthandlare i närtid då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av baath:

Jag köpte nya hjul istället för att slippa matta.
https://www.maxgaming.se/sv/gamingstol/tillbehor-stolar/stolshjul

Bra hjul är såklart trevligt, men dom kan ju inte förhindra att det fastnar damm och andra partiklar på dom som sen sliter på golvet när man rullar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Bra hjul är såklart trevligt, men dom kan ju inte förhindra att det fastnar damm och andra partiklar på dom som sen sliter på golvet när man rullar.

Har inte råkat ut för vad du nämner på dom 3 år jag använt stolen i senaste bostaden.