FALSKT ALARM! Nu i morse så startade min laptop utan några problem, men nu så funkar inte laptopens inbyggda tangentbord istället. Alltid ska det vara något. Antar att det kanske är dags att kolla efter en ny dator. :/
Min ACER laptop på fem år har hamnat i den oändliga "Förbereder automatisk reparation"-cykeln. Jag kan inte tvinga att stänga av den och jag har försökt alla lösningar jag har hittat på nätet, men den är kvar i samma loop. Ibland kommer jag till inloggningen, men så fort jag har skrivit mitt lösenord så slocknar datorns skärm och loopen börjar på nytt.
Jag har suttit och försökt fixa problemet själv i över en timme, men nada. Och just nu känns mitt enda ut som att göra en fabriksåterställning. Problemet är att jag helst undviker det om jag kan, för jag har en massa filer och sånt på hårddisken som jag helst inte vill gå miste om. (Jag ritar digitalt och jag vill helst inte mista alla filer av min konst.)
Så jag undrar vart det finns några bra reparationsställen. Jag bor i Kalmar län, Småland och skulle helst inte vilja åka till Stockholm, Göteborg eller Malmö för att få hjälp. Är ungefär lika långt att åka till Kalmar, Växjö, Jönköping och Linköping därifrån jag bor. Finns det något närmare så uppskattas det.
Tack på förhand.