Svårighetsgrad i spel

Permalänk
Medlem

De får bli Easy rakt igenom, med den lilla tiden som man får vid datorn så vill jag hinna med ett mission eller 2

Visa signatur

Main
MOBO: Gigabyte B550M DS3H, CPU: AMD Ryzen 5 5600, RAM: 2x16B @ 3600MHz, GPU: ASUS TUF Gaming RX7800XT, SSD: WD BLACK SN750 SE 1TB nVME, 2x1TB Sata SSD Chassi, : Fractal Design Node 804, PSU: Corsair RM1000e, Skärm: Philips 27M1N3500LS.

Permalänk
Medlem

Förr körde jag alltid på högsta svårighetsgraden och höll mig där tills eftertexterna rullade. Idag när man har mindre tid till att spela så håller jag mig till "medium", "normal" eller vad nu utvecklarna valde att döpa standardsvårighetsgraden.

Är det som att skära i smält smör så höjer jag gärna under spelets gång om möjligheten finns.

Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem

I många spel brukar jag börja på Easy och sen köra om spelet på svårare svårighetsgrader om jag tycker spelet är bra

Permalänk
Medlem

Förvånad över att så många kör på normal eller tom Easy.
Jag själv har nästan skämts över att köra på normal och ibland sänka till easy om det blir riktigt knepigt och sen höja upp igen (och om sänkningar och höjningar tillåts under spelets gång) då jag fått intrycket av att så många kör på högsta svårighetsgraderna och att vissa säger att ett visst spel är "löjligt enkelt" då jag tyckt att det varit tufft på normal.
Skönt att se att man är "normal" även bland, vad jag gissar, lite mer erfarna spelare som väl många är på Sweclockers?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Körs det på easy, normal eller hard? Brukar köra på normal eller hard men jag undrar om man inte egentligen bara ska köra på easy. Spel är avslappning för det mesta då man jobbar häcken av sig irl. Jag får erkänna jag kör ganska mycket open world mög där man fritt kan välja svårighetsgrad. Ibland hoppar man ner på easy för vissa event och sen när man glömmer det kvar på easy känner man sig så nöjd med sig själv då man börjat dominera så pass och blivit så mycket bättre. Sen kommer man på sig själv. Flytet i spelen blir ofta bättre och det kortar ju grind som det finns enormt mycket av i open world möget som är norm numer.
Men man kanske bara skulle köra easy och idén med bra med tuggmotstånd är helt och hållet falskt? Kan tänkas det är rakt kopplat till hur enkelt jobb du har. Ju enklare jobb ju mer dark souls på svåraste kör du. Utmanande och mer givande jobb då är det horizon forbidden west på easy?

Forbidden West spelade jag på Normal, men allt grindande gjordes på easy/story eller vad det nu var som var lättast. Alla resurser blev kvar efter fighterna även om man råkade träffa just den behållaren.

På slutet av spelat när man skulle samla ihop till alla guld vapen/rustningar, fick springa runt i timmar och leta mammutar och allt även på lättaste. För de där som man behövde spawnade ju inte varje gång. Sånt får jag krupp på.

Jag förstår att man inte bara kan springa ut i skogen ta kål på några bestar, 15 min senare har du "mega lord of iron-hill pilbågen" men att grinda timmar och timmar i ett storydrivet spel, nej det går bort.

Visa signatur

i7 7700K, 64 GB RAM, 1TB SAMSUNG 960 PRO, EVGA GeForce GTX 1080 CLASSIFIED

Xbox Series X | PS5 | Nvidia Shield Pro 2019 | Panasonic DP UB820 |
Panasonic Viera 65GZ960E |Panasonic Viera TX-P50VT60Y | Sony VPL-HW55ES |

Permalänk
Medlem

Oftast easy. vill åt storyn mestadels i spelen. har inte lust å sitta å bli frustrerad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Omega5509:

Oftast easy. vill åt storyn mestadels i spelen. har inte lust å sitta å bli frustrerad.

Detta. Nu förtiden när jag spelar, så vill jag mest fördriva tiden, utforska spelet och köra min egen takt, jag skiter i om det tar mig 20 sekunder eller 2 timmar att nå nästa nivå/grej/område. Jag tar mig dig när jag kommer dit. Nu för tiden hatar jag spel/banor där du måste stressa igenom banan och spela exakt som utvecklaren tycker.
Ta t.ex. creeper world 4, de flesta banorna kan du bygga och köra på försvar i timmar om du så vill, sedan så kommer det en bana där du måste ha vunnit inom någon minut annars blir du överkörd, skitirriterande sådant.

Permalänk

Väljer alltid den förinställda svårighetsgraden som oftast är normal, för jag tolkar det som att det är den svårighetsgrad som spelutvecklaren har utvecklat spelet för.