Permalänk
Medlem

hur blir man av med armoury crate?

Som rubriken lyder missade att ta disable på armoury crate i biosen :/ nu har jag redan installerat windows och ett gäng spel.. har avinstallerat allt rog/asus/armoury crate relaterat i kontrollpanelen men gissar att det ligger kvar någonstans?

Permalänk
Skrivet av pollyman:

Som rubriken lyder missade att ta disable på armoury crate i biosen :/ nu har jag redan installerat windows och ett gäng spel.. har avinstallerat allt rog/asus/armoury crate relaterat i kontrollpanelen men gissar att det ligger kvar någonstans?

Är det avstängt i bios att den inte automagiskt ska installera det så bör avinstallera det räcka och det ska inte installeras igen vid nästa omstart.

Har för mig att den dock slänger lite filer i appdata mappen som blir kvar vid avinstallation så kan ev behövas lite manuell rensning där om du verkligen vill bli av med alla restfiler som bara kommer ligga där men de kommer inte göra något öht eftersom inget program kommer försöka prata med dem bara ligga där och ta några kb plats på c:

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Är det avstängt i bios att den inte automagiskt ska installera det så bör avinstallera det räcka och det ska inte installeras igen vid nästa omstart.

Har för mig att den dock slänger lite filer i appdata mappen som blir kvar vid avinstallation så kan ev behövas lite manuell rensning där om du verkligen vill bli av med alla restfiler som bara kommer ligga där men de kommer inte göra något öht eftersom inget program kommer försöka prata med dem bara ligga där och ta några kb plats på c:

Okej tack!

Permalänk
Medlem

asus har ett program som heter just armoury crate uninstaller som man behöver använda för att bli av med allt skit det programmet ställer till med.

Visa signatur

PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm
Pimax Crystal Light

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

asus har ett program som heter just armoury crate uninstaller som man behöver använda för att bli av med allt skit det programmet ställer till med.

Tack såg precis 👍 första gången såg jag bara ett annat program (typ för rgb eller något) behövde trycka på "visa mer" eller något sånt

Permalänk
Medlem

Har man precis gjort en nyinstallation av Windows och råkat installera Armoury Crate så går det nästan snabbare och säkrare att installera om Windows

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joppis:

Har man precis gjort en nyinstallation av Windows och råkat installera Armoury Crate så går det nästan snabbare och säkrare att installera om Windows

Helt sjukt program ändå att folk hellre installerar om windows än att behålla skiten

Permalänk
Medlem

Vill du bli av med det så får du nästan installera om helt. Efter du har "avinstallerat" det med deras egna uninstaller finns det fortfarande flera hundratals registervärden kvar (ingen överdrift) och kanske 50 talet filer.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Vill du bli av med det så får du nästan installera om helt. Efter du har "avinstallerat det med deras egna uninstaller finns det fortfarande flera hundra tals registervärden kvar (ingen överdrift) och kanske 50 talet filer.

Herregud 😴 men är det så hemskt som alla säger?

Permalänk
Skrivet av pollyman:

Herregud 😴 men är det så hemskt som alla säger?

De lösa restfilerna å registervärdena ä inte hela världen att ha liggande påverkar inte prestandan men programmet i sig när det körs är typ en stor bakdörr som lagt ut välkommen in mattan för malware att använda.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag gillade inte det på datorn men efter att använt ROG Ally så tycker jag att det är bra med Armory Crate. Åtminstone på den.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.